Először volt a Toyotabaru, azaz a Subaruval közösen fejlesztett GT86. Utána jött a BMYota, a GR Supra, amelynek alapjait a bajor autógyár bocsátotta a japánok rendelkezésére.

Tojoda Akio cégelnök azonban néhány éve világossá tette: három a japán igazság, legalábbis a sportautók terén. Jönnie kell tehát még egy modellnek. Meg is van a sablon: az MR2 három generáción át képviselte a középmotoros, hátsókerék-hajtású konfigurációt a cégnél.

Összeszűrné a levet a Porschéval a Toyota 1

Második generációs Toyota MR2 a kilencvenes évek elejéről. Középmotor, targatető

Az egyértelműnek látszik, hogy nem saját munka lesz: egy sportautó túl sok erőforrást emésztene fel annál a cégnél, amely az elektromos, hibrid és hidrogén üzemanyagcellás technológiákba fekteti minden pénzét. Olyan partner kell tehát, akinek van gyakorlata a kisszériás sportautókban, és lehetőség szerint a középmotoros elrendezés sem hozza zavarba. A Lotus régi partnere a Toyotának, kézen fekvő választás lehetne tehát. Tada Tecuja, a Supra főmérnöke mégsem őket, hanem a Porschét nevezte meg lehetséges együttműködő félként, amikor újságírók faggatták.

Összeszűrné a levet a Porschéval a Toyota 2

Porsche 718 Boxster
Milyen szép volna, ha nem csak a középmotor, hanem a roadster formátum is visszatérne

Az is lehet persze, hogy csupán hülye kérdésre adott hülye választ a szakember. Mégsem zárnánk ki teljesen annak a lehetőségét, hogy Porsche-technológiával tér vissza egyszer az MR2 – bár tudva, hogy a Supra és a GT86 közé kell pozicionálni az új modellt (már ha lesz egyáltalán), érdekes kihívásnak látszik egy, a BMW-nél magasabb presztízsű márkával összehozni a Supránál olcsóbb modellt.