A világ első Mercedes típusa, egyben a világ első modern automobilja, a Mercedes Simplex 35 PS előtt tiszteleg az a formatanulmány, amelyet a Mercedes-Benz dizájnrészlege készített el, és mutatott be Nizzában, az eredeti modell 1901-es bemutatkozásának helyszínén.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Noha a villanyautók korában valójában az említett fődarabok egyikére sincs szükség, a tanulmány azért ragaszkodik a hűtőmaszkhoz – igaz, az csupán egy nagyfelbontású kijelző, amelyen az eredeti típusjelzést idéző Mercedes felirat mellett diagnosztikai információk jeleníthetők meg.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Ennek analógiájára a kezelőszervek is a lehető legegyszerűbbek. A pedálok a masszív kormányoszlop tövéből nőnek ki, az ülés vastagon steppelt kárpitozást kapott. A csomagtartót nem ismerték anno, ezért a tanulmányra, ahogy régen, egy bőr utazótáskát szíjaztak fel.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Műszerfal viszont nincs, hiszen olyat régen sem használtak. A modern vezetőket viszont mégis muszáj valahogyan tájékoztatni, ezért a Mercedes egy projektoros rendszert dolgozott ki: a csillagmintázattal megvilágított műszerfal felületén mindig az éppen releváns információ jelenik meg.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Akkoriban gyakorlatilag lovaskocsikba építettek be robbanómotorokat; a Mercedes Simplex 35 PS azonban kifejezetten erre a célra szerkesztett alvázban, mélyen hordta erőforrását, a hűtőradiátor pedig ma is ismert helyére: az orrba került. Ekkor született meg az első modern automobil, és ezt a sémát követi azóta is az autóipar.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása: