Az egyik legbiztonságosabb autónak ígéri első villanyautóját a Volvo.
Az XC40 alapjaira épülő elektromos crossover fejlesztése során külön ügyelniük kellett a mérnököknek arra, hogy a belső égésű motor, illetve a hajtáslánc egyéb elemeinek a hiánya alapvetően változtatta meg a jármű biztonsági jellemzőit.
Ezért például olyan, különleges biztonsági szerkezetet alakítottak ki, amely az utasokra éppúgy vigyáz, mint az akkumulátorra. Utóbbit alumínium biztonsági cella veszi körül, és mivel az autó közepén helyezkedik el, körös-körül gyűrődőzónák óvják az épségét.
A mérnökök nem csak elöl, de hátul is megerősítették a vázat. A hajtásláncot a vázszerkezet szerves elemeként helyezték el, így az ütközés során fellépő erőket hatásosabban vezeti el az utascellától.
Az aktív biztonsági rendszerek terén is hoz majd újdonságot az elektromos XC40: elsőként kapja meg az ADAS fejlett vezetőtámogató rendszer érzékelő platformot. Ez egy radarokból, kamerákból és ultrahangos érzékelőkből álló, méretezhető rendszer, amely a későbbiekben egyszerűen továbbfejleszthető, és lehetővé teszi az autonóm mobilitási technológiák beépítését.