Az RS 7 Sportback 4,0 literes turbómotorja 600 lóerővel és 800 Nm forgatónyomatékkal indul neki a sprintnek, mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – amely tempónál egyébként magától kitol hátul egy légterelőt –, a végsebesség pedig akár 280, sőt, 305 km/óra is lehet, ha megrendelik a Dynamic vagy Dynamic+ csomagot.
Hiába sportmodell, az RS7 orrában is 48 voltos mild hibrid hajtáslánc dolgozik. 55 és 160 km/óra között a gázpedál felengedésekor a rendszer tölti az akkut vagy lekapcsolja a motort és szabadon fut, és már 22 km/óra alatt aktiválja a stop-start rendszert. Az eredmény: akár 0,8 literes fogyasztáscsökkenés 100 kilométeren – így az átlagfogyasztás akár 11,4 literre is levihető, papíron.
Ennél jóval kedvezőbben bánik az energiával a dallamos nevű A7 Sportback 55 TFSI e quattro. A plug-in hibrid akár 40 kilométert képes megtenni villanymotorja segítségével, az e-üzem felső sebességhatára 135 km/óra.
A 2,0 literes benzinmotor 252 lóerős, 370 Nm nyomatékú, a hétfokozatú DSG-váltóba integrált villanymotor 143 lóerős, nyomatéki csúcsa 350 Nm. A rendszerteljesítmény 367 lóerő, a legnagyobb kombinált elérhető nyomaték 500 Nm. Az autó 5,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 250 km/óra.
A 14,1 kWh kapacitású lítiumion akkucsomag a csomagtartó padlója alatt helyezkedik el, kialakításának köszönhetően a hátsó üléstámlákat lefektetve teljesen sík padlót kapunk.
A regeneratív fékrendszer 35 kW teljesítménnyel tölt vissza – az RS7 hasonló rendszere 12 kW-ot tud. Ha nem menet közben töltjük, hanem mondjuk háromfázisú, 400 voltos, 16 amperes forrásról, 2,5 óra kell a teljes frissüléshez. Ha pedig csak otthon bedugjuk a 220-ba, hét óra múlva érhető el ugyanez a hatás.
Ha videón is megnéznéd, mit tud az Audi RS7 Sportback, kattints ide a gyári filmekért!