Korainak találja a Mercedes, hogy AMG-verziókkal bővítse az EQ modellcsaládot, írja a Motor Trend magazin. A döntés logikus: felesleges bonyolítani a kínálatot, hiszen egyelőre amúgy is csak az új technológiák iránt különösen fogékony vásárlók döntenek az autó mellett. A másik ok, hogy a két villanymotorral szerelt EQC eleve brutálisan erős: a 408 lóerős, 765 Nm forgatónyomatékú hajtáslánc 5,1 mp alatt repíti százra a 650 kg-os akkucsomag miatt igen nehéz, 2,4 tonnás autót (a végsebességet 180 km/órában maximálták.)
Ilyen menetdinamika mellett felesleges volna AMG-verziót kifejleszteni – ez persze a hivatalos verzió; az is elképzelhető, hogy félnek villanymotorral felhígítani a márka presztízsét. Ez utóbbi ellen szól, hogy hamarosan érkeznek a plug-in AMG-modellek, illetve a későbbiekben lesz majd egy önálló elektromos AMG-típus, amelynek az EQS tanulmányautó szériaverziója adja majd az alapjait.