A Porsche időről időre szeretett volna piacra dobni egy négyajtós limuzint is azoknak a vevőknek, akik kinőtték már a 911-est, de a sportautós viselkedésről nem szeretnének lemondani. Különböző koncepciók születtek erre, még a 928-ast is megnyújtották egyszer, de végül nem lett belőle semmi. Talán a legerősebb próbálkozás a 989-es volt, amit 1992-ben kaszáltak el, mielőtt még gyártásba került volna. Aztán a Cayenne sikere megtörte a jeget és egyre kevesebb rajongó nézett csúnyán, amikor 2009-ben bemutatták az első Panamerát. Ennek tizedik évfordulójára különleges modellel készült a Porsche.

Fehérarannyal ünneplik a 10 éves Panamerát 1

2009. április 19-én, a Sanghajban lévő World Financial Center 94. emeletén láthatta először a nagyközönség a Porsche luxuslimuzinját. A modell évfordulója alkalmából kiadott Panamera 10 Years Edition igazából egy több változathoz is elérhető csomag lett. A fényezés természetesen szabadon választható, de nem árt hozzá figyelembe venni, hogy a felnik kizárólag fehérarany színűek, akárcsak a Panamera 10 feliratok és a varrások az üléseken.

Fehérarannyal ünneplik a 10 éves Panamerát 15

Panamera 4 néven elérhető a belépőmodell, melyet 2,9 literes, V6-os turbómotor hajt. A 330 lóerős, 5 méteres limuzin 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 262 km/óra. És ennél csak fürgébb modellek vannak a palettán, a Panamera Turbo S E-Hybrid már 680 lóerős és Sport Chrono csomaggal 3,4 másodperces gyorsulást produkál.

Fehérarannyal ünneplik a 10 éves Panamerát 16