Több mint háromszáz autótulajdonossal már felvették a kapcsolatot a biztosítási szakértők, és megkezdődtek a kifizetések is – közölte a Shell.

A károk mértéke és a kártérítések összege bizalmas üzleti információ, a Shell és a fuvarozócég egymás közötti elszámolása és a felelősség érvényesítése pedig az érintettek belső ügye.

A cég ügyfélszolgálata és megbízott biztosítási szakértői folyamatosan dolgozzák fel a Füredi úti töltőállomáson az üzemanyag-keveredés miatti bejelentéseket. A beérkező igények kapcsán az első érdemi kapcsolatfelvétel mindenkivel megtörtént, az ügyek lezárása és kifizetése folyamatosan zajlik.

Szeptember 20-án a budapesti Füredi úti Shell töltőállomáson reggel 7-kor a FuelSave 95-ös benzin és FuelSave Diesel üzemanyagok kiszállításakor a külsős fuvarozócég a gázolaj helyett benzint, a benzin helyett pedig gázolajat töltött a benzinkút föld alatti tartályába, ezért az ott vásárlók nem megfelelő üzemanyagot tankoltak két napon keresztül.

A csere már az üzemanyag felvételekor, a depóban megtörtént, a fuvarozócég gépkocsivezetője az üzemanyag tankerekbe történő betöltésekor hibásan rögzítette, hogy a tanker mely rekeszébe került benzin és mely rekeszébe dízel üzemanyag.