Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.
Renault Master III X62
2018.03-07.
A jobb hátsó laprugó rögzítő kengyelét nem megfelelő nyomatékkal húzták meg. A kengyel lelazulhat, ami nem megfelelő kerékösszetartást és ezáltal balesetet eredményezhet.
Peugeot 3008
2019.05.
A hátsó ülések biztonsági övének alsó végpontját nem rögzítették az autóhoz. Ez korlátozza a rendszer utasvédelmi hatékonyságát.
Mercedes-Benz SL
2018.03-11.
Az utasoldali légzsák szövetanyagát nem az előírások szerint varrták össze. A légzsák nyitáskor a varrás mentén felrepedhet, ami csökkenti az utasvédelem hatékonyságát.
BMW 3
2019.06-08.
A hátsó középső ülésfejtámaszának reteszelését nem megfelelően hegesztették rá a fejtámasz tartóelemére, így az eltörhet. Ütközés esetén ilyenkor a fejtámasz váratlanul előre bukhat, ami fokozott sérülési kockázatot jelent.
Audi A3 / Q2
2019.02-03.
A hátsó üléseken nem megfelelően rögzítették a fejtámlákat. Balesetben nem képesek ellátni feladatukat, ezért fokozott kockázatot jelentenek.
Nissan NV300
2019.03.
Az üzemanyagtartály gyártási hibája miatt üzemanyag szivároghat az útra, ami veszélyhelyzetet teremthet a mögöttes forgalom számára, illetve szikra esetén tűzveszélyes lehet.
Forrás: EC Rapid Alert, Kép: iStockPhoto