Közvetlenül az M8 Coupéból vezették le, a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan fejlesztették a BMW M8 Gran Coupét, a márka legsportosabb négyajtósát. A BMW úgy döntött, nem várja meg a hivatalos, novemberi világpremiert, és máris közölt minden tudnivalót az új autóról, illetve autókról, hiszen a kupéhoz és a kabrióhoz hasonlóan itt is két teljesítményszinten lesz elérhető az M8.

Négyajtós forgószél a BMW-től 1

A jövő áprilistól piacra lépő modellpáros gyengébbik tagja, az M8 Gran Coupé 600 lóerővel vág neki az útnak, álló helyzetből 3,3 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/óra sebességet. A 25 lóerővel erősebb M8 Competition egy tized másodperccel fürgébb nála, illetve az üzemmódváltó normál és sport állásán túl egy harmadik, versenypálya módust is kínál.

Négyajtós forgószél a BMW-től 39

Az összkerékhajtás eleve a hátsó tengelyre juttat több nyomatékot. Sport üzemmódban ezt tovább fokozhatjuk, ha pedig kikapcsoljuk a menetstabilizáló rendszert, azzal az első kerekekről is elvesszük az erőt: ilyenkor az M8 kizárólag hátul hajt. Alapfelszerelés az adaptív lengéscsillapítás és a két fokozatban szabályozható fékvezérlés.

Négyajtós forgószél a BMW-től 40

Optikailag a szokásos eljárást követi az M8 Gran Coupé: hatalmas légbeömlők, áramlástanilag optimalizált külső tükrök, hátsó légterelő és egyéb finomságok teszik agresszívvá, céltudatossá a megjelenését.

Az M8 Gran Coupé nem csak két extra oldalajtajával, hanem 20 centivel hosszabb tengelytávjával is többet kínál a kupénál; ennek köszönhetően hátul emberi körülmények várják az utasokat – kettőt legalábbis feltétlenül.

Négyajtós forgószél a BMW-től 41