Akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot és megnövelt teljesítményt kínál az új generációs Mirai hidrogén üzemanyagcellás technológiája: azt gondolhatnánk, ez a Toyota legfontosabb üzenete azzal a koncepciójárművel kapcsolatban, amelyet hivatalosan majd október 24-én lepleznek le.
Ám mégsem: a fejlesztés elsődleges célja az volt, hogy olyan autót építsenek, amit egyszerűen jó vezetni, és mellékesen környezetbarát. Ahogy Tanaka Josikazu főmérnök fogalmazott: „Gondolják azt az ügyfelek: ’Azért vettem Mirait, mert erre vágytam. Az, hogy üzemanyagcellás, mellékes körülmény.’
Noha ma még a világ egyetlen pontján sem tekinthetjük mellékesnek azt a tényt, hogy egy autó hidrogénnel üzemel, hiszen az üzemanyag-ellátó infrastruktúra meglehetősen hézagos, de nagyra értékelendő a Toyota igyekezete. Különösen az, hogy az érzelmi alapú megközelítés keretében nem csak a hatótávolságot növelték meg 30 százalékkal (jobb hatásfokú üzemanyagcella és nagyobb H2-tartályok beépítésével), hanem a lineárisabb gázreakciók és áthangolt kormányzás révén a vezethetőséget is élvezetesebbé tették. A formavilágról nem is beszélve: határozottan elegáns, bár nagyon japán az autó, a hátsó kerékdob vonalvezetése pedig mintha egyenesen a Suprától érkezett volna.
Az eddig elsőkerék-hajtású, ám új kivitelében már a prémium hátsókerék-hajtású TNGA platformra (azaz a Lexus felső kategóriás típusaival közös padlólemezre) épülő, következő szériás Mirai valamikor 2020 végén kerül forgalomba Japánban, Észak-Amerikában és Európában. A jobb stabilitást eredményező platform mellett az utasteret is teljesen átdolgozták: a 12,3 colos széles képernyőből kettőt is beépítettek a vezető elé, a kezelőfelület hamisítatlan futurisztikus Toyota-stílusban készült el, a hátsó üléssoron pedig immár nem kettő, hanem három utas fér el.