Soha el nem múló láznak tűnik az, ami a szabadidő-autók, crossoverek, SUV-k, városi terepjárók kapcsán fellobbant. Ez a kategória hatalmas növekedést produkál, 2009-ben még csak az eladott autók 7%-a volt ilyen típusú a The Guardian cikke szerint, ez a szám 2018-ra 36%-ra növekedett. Egyes előrejelzések szerint ez a szám két éven belül akár a 40%-ot is meghaladhatja.
Hogy miért szeretik mégis az emberek az SUV-ket? Ezzel mi is foglalkoztunk itt:
Röviden összefoglalva tehát a magasabb üléspozíció nagyobb biztonságérzetet ad, jobb kilátást és könnyebb beszállást is a magasabban lévő ülésekbe. Ott van persze az a tény is, hogy a szabadidő-autók divatosak és benne van a járatlan út felfedezésének, habár ezt használják ki legritkább esetben a tulajdonosok. A legtöbb SUV ennek megfelelően már kapható összkerék-hajtás nélkül is vagy sportosabb változatban.
Németországban és Amerikában is történt olyan baleset, melyben az SUV vezetője elvesztette uralmát az autó felett és gyalogosokat gázolt. Ez sajnos megtörténhet más típusú gépjárművel, de mégis fontos mozzanata annak, hogy Németország több nagyvárosában is felkeltek a SUV-k ellen.
Kölnben például hamis büntetőcédulákat találhattak az autósok a szélvédőn, melyben felhívják figyelmüket arra, hogy feleslegesen nagy teret lopnak el a szűkös városból, miközben javarészt egyedül használják az autót.
Stephan von Dassel, Berlin egyik területi vezetője is azt nyilatkozta, hogy a páncélautó szerű SUV-k nem valók a városba, ezt követően a Zöld Párt helyettes vezetője, Oliver Krischer a német parlamentben felvetette, hogy ideje lenne korlátozni a városközpontba behajtó autók méretét.
Gyakran okolják a környezetvédelmi aktivisták is az SUV-kat a klímaváltozás miatt. Több helyen hangoztatják – még az olyan eseményeken is, mint a Frankfurti Autószalon -, hogy a nagyobb autót több üzemanyaggal lehet mozgatni, ez pedig több károsanyag kibocsátásával is jár.