A JATO összegzése szerint még mindig a szabadidőjárművek a világ legnépszerűbb autói. A SUV-ok piaci részesedése ismét nőtt, 36,7-ről 37,8 százalékra, de csak azért, mert a crossoverek összeladása kisebb mértékben csökkent, mint a teljes globális forgalma.
A világ legkeresettebb szabadidőjárműve egyébként a Toyota RAV4, utána a Honda CR-V, majd a Nissan X-Trail következik – egy éve ilyenkor még a Nissan vezette a ranglistát, onnan csúszott vissza a második, majd most a harmadik helyre. Könnyű a másik két japánnak: vadonatúj modellek, ráadásul hibrid hajtással – igaz, dízelmotorok nélkül.
Az egyetlen szegmens, amely növekedni tudott az első félévben, az a pickupoké: a gyarapodástért nem az USA, hanem Dél-Afrika és Délkelet-Ázsia a felelős. Ennek ellenére szokás szerint három észak-amerikai típus vezeti a listát (Ford F-150, Ram 1500, Chevrolet Silverado). A legkeresettebb globálisan forgalmazott pickup a Hilux.
A 11 százalékkal zsugorodó kompakt kategória élén a Toyota Corolla áll. Ügyes húzás volt a Toyotától, hogy az Aurist visszakeresztelték Corollára, hiszen így már 2018 végén az élre állhatott a japán modell. A Golf egyelőre súlyosan lemaradt, de az év végére ígért generációváltás után alaposan odacsaphat a Toyotának és a jelenleg második Honda Civicnek.
A legkeresettebb 25 autó között egyébként egyetlen prémium autó szerepes csupán: a Mercedes C- osztály (-6%). A kisautók között a VW Polo az első (-14%), a nagy szedánok versenyét a Toyota Camry (+4%) vezeti.