A csúcsmodell Taycan Turbo S-nél 43 százalékkal olcsóbb (de persze még így is közel 106 ezer eurót kóstáló) Taycan 4S a Porsche villanyautó-családjának eddigi legkedvezőbb árú, de nem minden téren legkisebb tudású tagja.

Megérkezett a Porsche olcsó(bb) villanyautója 1
Megérkezett a Porsche olcsó(bb) villanyautója 25

Az alapverzió 79,2 kWh kapacitású akkuja 407 kilométerre elegendő áramot tud tárolni. A modell hajtáslánca 530 lóerős, a végsebesség 250 km/óra, a százas gyorsulás szintideje 4,0 mp.

Megérkezett a Porsche olcsó(bb) villanyautója 26

Ugyanilyen gyors a Turbo modellek nagyobb kapacitású (93,4 kWh) akkumulátorával szerelt, nagyobbik belépőmodell, ám az 571 lóerős teljesítmény mellett komoly 463 kilométeres hatótávolságot mutathat fel, azaz a teljes Taycan családból ezzel a verzióval juthatunk el a legmesszebbre.

Megérkezett a Porsche olcsó(bb) villanyautója 27

A két modell a töltési teljesítmény terén is eltér: a kisebbik 225 kW-tal, a nagyobbik 270 kW-tal tölthető.

Megérkezett a Porsche olcsó(bb) villanyautója 28

A Taycan 4S hátsó tengelyére szerelt villanymotor mindössze 13 centiméter hosszú, szemben a Turbo modellek 21 centiméteres egységével, de persze itt is két fokozatot kapunk, mint a nagy tesóknál.

Megérkezett a Porsche olcsó(bb) villanyautója 29

A keréktárcsák csupán 19 colosak, új geometriát kapott az első kötény, mások a küszöbök, valamint a hátsó diffúzor. Ennek ellenére a közeg-ellenállási együttható maradt 0,22.

Megérkezett a Porsche olcsó(bb) villanyautója 30

A belső térben ugyanaz a kezelőfelület fogad, mint a Turbo és Turbo S fedélzetén. Az ülések alapkivitelben részleges bőrkárpitozást kapnak, de elérhető a teljesen bőrmentes környezet is.

Megérkezett a Porsche olcsó(bb) villanyautója 31

A Taycan 4S elöl 360 mm-es, hátul 358 mm-es öntöttvas tárcsákat kapott. Az elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergek pirosak.