Volvo, Range Rover, Porsche, és persze a németek: a prémium szabadidőjárművek szegmensében jóformán már csak a Lexus nem kínál konnektoros hibrid hajtásláncot. A testvérmárka Toyota még nincs ilyen reménytelenül lemaradva: a tömegpiacon egyelőre kicsi még a mozgolódás a hálózatról tölthető hibrid crossoverek között. Az ősanya Mitsubishi Outlander után jó nagy késéssel érkező második hullámot (Kia Niro, Peugeot 3008, Ford Explorer) villámgyorsan követve bőven van még tere a japán márkának a piachódításra, és mivel az új generációs RAV4 eleve keresett modell, várhatóan népszerű lesz a plug-in verzió is – a műfajban egyelőre elkerülhetetlen, horribilis vételár ide vagy oda.

Az autóról egyelőre semmit nem tudunk, találgatni viszont lehet. A RAV4 öntöltő hibridként 222 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére: ez kompatibilis azzal, amit a Peugeot 3008 tud majd kétkerék-hajtású kivitelében. Az összkerekes Peugeot viszont értelmetlenül erős, 300 lóerős – a Toyota aligha áll bele ebbe a teljesítménycsatába, inkább a fogyasztást veszi vissza. Egy szóval nem számítunk érdemi teljesítménynövekedésre, arra viszont igen, hogy extrém módon optimalizált hibrid hajtáslánccal nyújt majd kiváló valós üzemanyag-fogyasztást és hosszú elektromos hatótávolságot a modell.

Hogy tényleg így lesz-e, november 22-én kiderül: az akkor nyíló Los Angeles-i Autószalonon mutatja ugyanis be fontos újdonságát a Toyota.