Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.
A visszahívásokkal kapcsolatban megkérdeztük az importőröket, érintettek-e hazai forgalomba helyezésű autók. Amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.
Audi A4 / A5
2019.05-06.
A légzsák vezérlőegységébe sérült tranzisztort építettek be. A nem megfelelő elektromos érintkezés miatt előfordulhat, hogy az utasoldali légzsák nem nyílik balesetben, fokozva a sérülésveszélyt.
Mercedes-Benz GLE
2018.08.-2019.08.
A klímaberendezés kondenzvíz-elvezető csövét rosszul építették be. A víz bejuthat az utastérbe, ahol rövidzárlatot okozhat számos fogyasztóban. Ennek következtében menet közben leállhat vagy vészüzemmódba kapcsolhat a motor, ami veszélyhelyzetet teremthet.
Mercedes-Benz S-osztály
2018.06-09.
A tetőoszlopok burkolatát rosszul rögzítették. Balesetben ezek a panelek akadályozhatják a légzsákok helyes működését. A függönylégzsákok nyitáskor az utastérbe repíthetik a burkolatokat, fokozott sérülésveszélyt idézve elő.
Mercedes-Benz A-osztály
2018.01-07.
A pótkerék alatti burkolólemez nem kellő szilárdságú anyagból készült. A lemez megrepedhet, illetve darabjaira hullhat, veszélyhelyzetet teremtve a mögöttes forgalom számára.