Az abroncscsere az egyik, ha nem a legfontosabb része az autónk téli felkészítésének. A nyári abroncs egyszerűen nem alkalmas a téli közlekedésre. Mindez a számok felől közelítve: ha a télire is fent hagyott nyári abroncs miatt okozunk balesetet, a kár már egyetlen karosszériaelem sérülése esetén is nagyobb lesz, mintha vettünk volna négy téli abroncsot.
A széles méret, ár és minőségbeli kínálatból nem könnyű feladat kiválasztani a legideálisabb abroncsokat. Ami biztos: nem érdemes bizonytalan, kétes eredetű, például ismeretlen távol-keleti importból származó gumit vásárolni. Ha lehet ne vegyünk használt gumiabroncsot, még akkor se, ha szemmel láthatóan jó állapotban vannak. „Nyugdíjas, német háziorvosé volt, szinte nem is használta” – olvashatjuk gyakran a hirdetésekben. Az ilyen abroncsoknak olyan belső, szemmel nem látható rejtett hibái lehetnek, amelyek akár életveszélyes helyzetet is eredményezhetnek.
Szerintünk
A legkiválóbb abroncsok nem kerülnek annyival többe a közepeseknél, amennyivel többet nyújtanak, ahogy a nevesincs gumik sem olcsóbbak annyival az átlagosaknál, hogy megérje a havi 500 forintnyi árkülönbségért éveken át rosszabb gumival járni. Amikor a kocsi csúszik át a szembejövő sávba vagy nem lassul eléggé, az ezerszeresét is kifizetnénk a megspórolt pénznek, hogy szeretteink ne a vörös féklámpát és a Schmitz-Cargobull feliratot lássák életükben utoljára. De akkor már késő lesz.
Egy kereket otthon is ki lehet cserélni, de az abroncsnyomás-ellenőrző rendszert (Tire Pressure Monitoring System, TPMS) nem tudjuk otthon kalibrálni, mint ahogyan centrírozni sem tudunk, ezért érdemes gumis műhelyben cseréltetni a nyárikat télire.