Egy New York-i márkaszervizben akadtak a Lexus autonóm mobilitási tesztjárművének a nyomára. Az LS 500h idén tavasszal még úgy nézett ki, mint egy búcsúba hívó hangszórós kocsi, mostanra viszont a hűtőmaszkba és a szélvédő mögé költöztek az érzékelők.

Az autót egyébként nem csak New Yorkban, hanem az USA több pontján is észlelték, azaz vélhetően jóval több tesztpéldány létezik, mint amiről beszámolt a Lexus. Egyelőre nem tudjuk, mikor nyilvánítják bevetésre érettnek a technológiát, mindenesetre jövő nyáron, a tokiói olimpia közben már robotautókkal szeretné szállítani a vendégeket a Toyota.

Már majdnem normálisan néznek ki a robotautók 1

A hibrid rendszer nagyfeszültségű elektromos hálózatáról táplált autonóm technológia kétféle módon támogatja a vezetést. A ’Chauffeur’ (sofőr) funkció felügyelet nélküli, önálló közlekedést valósít meg, míg az ezzel párhuzamosan fejlesztett ’Guardian’ (őrangyal) program a volánnál ülő ember teljesítményének a tökéletesítését szolgálja.