Hagyományosan elegáns formában kínálják a legsportosabb modellek teljesítményét, erről szól az Alpina. A Tokiói Autószalonon mutatták be a B3-as négyajtós változatát, amivel az M340i xDrive és az M3-asok közé lő a Buchloe-i központú vállalat. A formához nem sokat nyúlnak, megmaradt az elegánsabbik krómozott hűtőmaszk, csak a lökhárítók kapnak szolid toldatot. A diszkrét Alpina feliratos splitterből és a négy kipufogóvégből azért hamar kiderül, hogy ez a 3-as izmosabb a szokásosnál.
Akár 20 colos felniket is alápakolnak az Alpinánál, melyre tapadós Pirelli P Zero ALP gumik kerülnek. A hatalmas, 20 küllős kerekek mögött elöl 395 mm-es tárcsákba harapnak a négydugattyús fékek. A futóműben adaptív lengéscsillapítók, Eibach rugók és erősebb stabilizátorok támogatják az úttartást. Fontos szempont volt, hogy nagy tempónál is stabil legyen az Alpina B3.
Két turbófeltöltő került a 3 literes, hathengeres motorra, mely 462 lóerős. 700 Nm nyomatéka már 3000-es fordulattól a vezető talpa alatt van és az összkerék-hajtásnak hála hatékonyan le is tudja adni a B3-as. A hátsó tengelyen elektronikusan vezérelt, önzáró differenciálmű található. Nulláról 100-ra 3,8 másodperc alatt gyorsul, a 200-as tempóhoz további 9,6 másodpercig kell csak taposni a gázpedált. Végsebessége 303 km/óra.
Utasterében sincsenek drámai változások, a kormányon lévő Alpina logó mellett a váltóhoz helyeztek egy kisebb sorszámozott plakettet és a digitális műszeregység kék háttere és persze maga a 340-is skálázott óra teszi világossá, hogy Alpina B3-asról van szó.