Alább részletesen olvashatsz a vadonatúj Honda Jazzről. Ha videón is megismerkednél vele, kattints ide.

Miután tegnap kiszivárgott, most hivatalosan is bemutatkozik a Honda Jazz negyedik generációja (ötödik, ha az azonos nevű, de egészen más konstrukciójú kisautót is ide számítjuk.)

Csak hibridként lesz kapható az új Honda Jazz 1

A Honda 2022-re minden európai modellét részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal fogja felszerelni. Ennek égisze alatt most debütál az e:Technology modellcsalád, azon belül is az e:HEV, azaz a hibrid modell.

Még hogy debütál: Európában kizárólag ezzel a dupla villanymotoros hibrid hajtáslánccal lesz elérhető az új modell – nagy kár, hogy ennek műszaki részleteiről egyelőre hallhat a cég. Az egyetlen megnyugtató hír, hogy az akkumulátort és a villanymotorokat úgy tudták elhelyezni, hogy a Jazz megőrizte hatalmas belső terét és a védjegyének számító Magic Seat hipervariálható hátsó üléseket (bár tegyük hozzá, a fotók tanúsága szerint az üléstámla lehajtásakor kissé lépcsős lett a padló).

honda-jazz-magic-seats-OPT

Nem csak hibrid lett a hátulról vízszintes lámpákkal és apró tetőspoilerrel divatossá tett, elöl különleges hűtőmaszkkal és mélyen ülő fényszórókkal nagyon is japánnak megmaradt Jazz, hanem okosabb is: wifi hitspot, Android és Apple okostelefon integráció, valamint eleve az okostelefonok menürendszerét idéző fedélzeti multimédiás rendszer teszi még inkább a fiatalok kedvencévé a kisautót.

Csak hibridként lesz kapható az új Honda Jazz 70

Apropó, kicsi: a Honda sajnos nem közölte a modell pontos méreteit, sőt, még hozzávetőleges paramétereket sem osztott meg a közönséggel. Csak annyit tudunk, hogy az A-oszlop fele olyan vastag, mint jelenleg, ami nagyban javítja a kitekintést. A megoldást a karosszéria nagyban javított torziós szilárdsága tette lehetővé – tegyük hozzá, ezen a téren eddig sem állt rosszul a Jazz.

honda-jazz-csomagtart-OPT

Az utastérben a Honda e villanyautó által ihletett, letisztult kezelőfelület vár, a kényelmet széles középső kartámasz javítja. Maguk az ülések is szélesebbek, és jobban tartják a testet, az eddigi rugós ülőlap helyett szivacsot használva javítják az üléskomfortot huzamosabb használat során. Hátul szintén vastagabb párnázat és átdolgozott kialakítás teszi kényelmesebbé az utazást.

Csak hibridként lesz kapható az új Honda Jazz 72

Dupla a kesztyűtartó

A biztonság és vezetőtámogatás terén is sokat fejlődött a Jazz: az eddigi kamera-radar kombó helyett most már csak széles látószögű, nagyfelbontású kamerát alkalmaz a rendszer, ami állítólag gyorsabb és pontosabb észlelést ígér: az autó például képes felfestések és útszegély nélkül is észlelni az úttest szélét. Az automata vészfékrendszer immár éjszaka is észleli a gyalogosokat és kerékpárosokat, valamint fékez, ha autó keresztezi az utunkat, illetve kanyarodik be elénk. Megjelent a palettán az adaptív tempomat és a sávban tartó funkció, amely városban, országúton és autópályán egyaránt működik.

Csak hibridként lesz kapható az új Honda Jazz 73

Honda Jazz Crosstar

Fontos újdonság a Crosstar verzió megjelenése: ez azonos belső kialakítás mellett emelt hasmagasságot, egyedi (szebb?) hűtőmaszkot, vízálló kárpitozást és tetősíneket kapott.

További részletekre a jövő nyárra időzített premierhez közeledve számítunk.