Ha ide kattintasz, videón is megnézheted a Nissan Ariyát, alább pedig elolvashatod a tudnivalókat.
Időtlen japán futurizmus: így nevezte el vadonatúj formai irányzatát a Nissan. A távol-keleti minimalizmusra épülő filozófia első mintapéldánya a tisztán elektromos Ariya tanulmány, amely mellesleg az autonóm mobilitás és az online csatlakoztatott autózás terén is nagyokat lép előre.
A teljesen új fejlesztésű padlólemezre épülő Ariyának pont a legfontosabb eleméről: a hajtásláncról egyelőre nem adott közre információt a Nissan. Annyit lehet tudni, hogy tengelyenként egy-egy villanymotort kapott az autó, ami vélhetően a szériamodellnél is megmarad majd. Ez az elrendezés hatékonyabbá teszi a menetstabilizáló rendszer működését.
A kompakt autó (4,60 x 1,92 x 1,63 méter) akkumulátorának kapacitása nem ismert, de a „kiváló akkumulátor-szabályozásának köszönhetően hosszú távolságokat tehetünk meg egy feltöltéssel.” A töltőrendszer kompatibilis a CHAdeMO gyorstöltő szabvánnyal, illetve két irányban áramolhat az energia: az autó képes visszatölteni a felesleges energiát a hálózatba.
Ami a konnektivitást illeti, telefonról vezérelhető automata parkolás és előhívás, online adatbázis- és szoftverfrissítés, teljes körű telefonintegráció (beleértve a navigációs útbaigazítás átadását telefonról, illetve telefonra), és egy sor további praktikus szolgáltatás szerepel a listán.
A ProPilot 2.0 rendszer sávon belül képes a vezető beavatkozása nélkül irányítani az autót, ha pedig ideje előzni, sávot váltani vagy autópályáról lehajtani, segít a sofőrnek a kocsi.
Az utastérben mindent bőr borít, a tetőlemeztől kezdve az ultravékony vázra épülő ülésekig; a perforált bőrkárpit alatt rézszínű szöveg feszül, érdekes kontrasztot alkotva.
A teljesen sík padlójú autó érintésérzékeny kezelőszerveit a műszerfali fapanelbe integrálták, csak akkor lesznek láthatók, amikor aktiváljuk a hajtásláncot. A központi monitor 12,3 colos; ennek a kezelőtárcsáján, valamint az audiorendszer ON gombján kívül nincs mechanikus kapcsoló a műszerfalon.