Az elfogadott határozat értelmében úgynevezett oxigénmatricát és a légszennyezés mértékétől függő illetéket vezetnek be az Euro 3-as vagy rosszabb besorolású gépjárművek számára.

A legolcsóbb (Euro 3-as) matrica egy napra 5 lejbe (346 forint), egy évre pedig 700 lejbe (48 500 forint) kerül majd, míg a legdrágább (non-Euro) éves matrica ára 1900 lej (mintegy 131 ezer forint) lesz.

Az augusztusban közvitára bocsátott eredeti tervezettől eltérően nemcsak a máshonnan érkező – a metropolisz övezeten kívül forgalomba helyezett – autók behajtását korlátozzák: a díjfizetési kötelezettség és annak mértéke, illetve a behajtási tilalom kizárólag a jármű légszennyezési besorolásától függ majd.

A bukaresti közgyűlési határozat szerint 2021-től már az Euro 4 es járműveket is matricavásárlására kötelezik.

A határozatot előterjesztő Gabriela Firea főpolgármester szerint Bukarest a hatodik legszennyezettebb levegőjű európai nagyváros, ahol – a fővárost körülvevő Ilfov megyével együtt – 1,6 millió autó szerepel a gépjármű-nyilvántartásban.

Romániában 2017-től ugrásszeren megnőtt az utakon közlekedő használt járművek száma, miután a kormány eltörölte a környezetvédelmi illetéket, ami korábban megnehezítette a környezetszennyező autók forgalomba helyezését.

Romániában több mint hatmillió autó szerepel a járműnyilvántartásban, háromnegyedük tíz évnél öregebb.