A Hyundai szeptember végén egy különleges kivitelű üzemanyagcellás járművet vitt el a Bonneville-i sóstóhoz. A Nexo crossover FIA-homológ bukókeretet kapott, Sparco versenyüléssel és hatpontos versenyövekkel, beépített tűzoltó berendezéssel. A pilóta oldalablakát versenyháló fedte, karját speciális hámmal rögzítették. A hátsó lökhárító alá speciális aerodinamikai elemet szereltek, és persze az egyedi fóliázás sem maradt el.

Na, mit tud egy hibrid kéjgáz-befecskendezéssel? 1

Ha ez úgy hangzik, mint egy versenyautó, félig igazad van: a Hyundai sebességi világcsúcsot akart dönteni a Nexóval, méghozzá a hidrogén üzemanyagcellás járművek között. A jármű 170,8 km/óra sebességet ért el, ami elvileg új csúcs. Meg kell viszont várni, hogy az FIA hitelesítse az eredményt. Ha ez megvan, bonthatják a pezsgőt.

Na, mit tud egy hibrid kéjgáz-befecskendezéssel? 25

Ragasztószalag a maszkon

Ugyanitt egyébként egy még élesebben felkészített Sonata Hybrid is rajthoz állt, hogy elhódítsa a leggyorsabb hibrid címet. A biztonsági rendszerek mellett komplett futóműcsomagot, spéci áramvonalas kerekeket, egyedi fékeket, fékernyőt, valamint kéjgáz-befecskendezésben kiteljesedő, komplett motorcsomagot kapott. A végeredmény: 264,95 km/óra. Többet vártál volna?

Na, mit tud egy hibrid kéjgáz-befecskendezéssel? 26

Vadul néz ki a telihold-keréktárcsás, sportfutóműves, fékernyős Sonata
Fotó: Zane McNary