Rod Hall és Larry Minor 1969-ben egy átépített Ford Broncóval nyerte meg a Baja 1000 terepralit. Most, ötven évvel később egy új Bronco hivatott feléleszteni az akkori győztes szellemiségét. A verseny persze ezúttal mellékes – amit mindennél jobban mutat, hogy az autót Rod Hall unokája fogja vezetni a rali egyes szakaszain –, a lényeg a 2021-ben érkező, vadonatúj Bronco promotálása, hiszen az alvázas terepjáró huszonöt éves kihagyás után tér vissza a piacra, kell neki a hírverés.

Versenyautót épített még el sem készült típusából a Ford 1

A Bronco R tehát a leendő szériamodellt előlegezi meg, de laposabb annál, rugóútjai pedig hosszabbak (elöl 356 mm, hátul 457 mm), így biztosat továbbra sem tudhatunk az autó megjelenéséről. Érdekes megoldás, hogy a versenyautóban két üléssort helyeztek el (nyilván, hiszen PR-autónak épül), így utasokat is szállíthat, akik a tető kivágásán keresztül szállhatnak be és ki.

Versenyautót épített még el sem készült típusából a Ford 25

A leendő szériamodellel közös alapokra – azaz a Ford Ranger alvázára – épül, elöl független, hátul ötlengőkaros felfüggesztéssel. A lengéscsilapítók a Foxtól származnak, a hatalmas abroncsokat a BFGoodrich szállította. A bukókeret elengedhetetlen a versenyzéshez, ahogy egy csomó egyedi alkatrész is, de a Ford állítólag igyekezett a lehető legközelebb maradni a leendő szériamodellhez –a motor turbófeltöltői (tehát maga a motor nem) is arról származnak.

Versenyautót épített még el sem készült típusából a Ford 26

Rod Hall és Larry Minor 1969-es Bronco versenyautója

Videón is megnézheted, hogy száguld a sivatagban a Ford terep-versenyautója.