A hétvégén rendezik meg a Rally Hungaryt, a Rallye Európa Bajnokság nyolcadik, és a magyar bajnokság hetedik fordulóját. Idehaza már a legutóbbi futamon, a Mecsek Rallye-n eldőlt a bajnoki cím sorsa, de az ERC-ben, a magyarországi záró verseny előtt még hárman esélyesek a végső győzelemre. A Chris Ingram – Lukasz Habaj – Alexey Lukyanuk triumvirátusból kerül majd ki az idei Európa-bajnok.
Hármójuk közül a 25 esztendős brit srác van a legelőnyösebb helyzetben, Habaj a legrutinosabb, míg Lukyanuk a leggyorsabb. A címvédő nagyrészt az általa vezetett Citroen C3 R5 sebezhetőségének köszönheti, hogy hátrányban van legfőbb riválisaihoz képest. Épp ezért talán nincs is rajta akkora nyomás, mint a másik két riválisán, így a zempléni pályákon nyugodtan közlekedhet az általa leginkább preferált flat out üzemmódban.
Az ERC1 Junior, vagyis az U28-as bajnokság győztese, Filip Mares is ellátogat Nyíregyházára, aki a dobogót veszi célba, akárcsak a négyszeres magyar bajnok, Herczig Norbert. A volkswagenes pilóta a tempóját tekintve idén sokkal közelebb van az élmezőnyhöz, mint tavaly, viszont a technikai hibák miatt az eredményei nem ezt tükrözik. Norbi kihasználva a hazai pálya előnyét komolyat villanthat az Eb-mezőnyben, amivel meg is mentheti az idei szezonját.
A magyar élmezőnyből az idei, Vincze Ferenc és a tavalyi bajnok, Hadik András mellett az ERC-re adta le a nevezését többek közt Velenczei Ádám, Turán Frigyes és Bútor Róbert is. A magyarok célja a top5 lehet a hazai bajnokság leghosszabb és legösszetettebb futamán.
Legutóbb 2003-ban rendeztek idehaza ERC futamot, akkor 2 verseny is szerepelt a naptárban, a májusi Fehérvár és az augusztusi Budapest Rallye. Előbbin Szabó Gergő, utóbbin ifj. Tóth János diadalmaskodott. Ha a jogfolytonosságot vesszük zsinórmértéknek, akkor valóban 16 év után tér vissza Magyarországra az ERC, ha viszont a sorozat promóterét nézzük, aki az Eurosport Events, akkor bizony 2003 és 2019 közé be kell illesztenünk a 2011-es Mecsek Rallye-t, az IRC akkori nyolcadik állomását.
Az S2000-es éra közepén olyan versenyzők látogattak hazánkba, mint Jan Kopecky, Thierry Neuville, Freddy Loix, Andreas Mikkelsen, P-G Andersson és Toni Gardemeister. Az első három ebben a sorrendben osztozott a dobogón, de a győzelemért vívott csata szorosságát jól mutatja, hogy a cseh aszfaltmestert és a vb jelenlegi belga üdvöskéjét mindössze 0,8 választotta el egymástól. A legjobb magyar kitüntető címét Asi vihette haza, aki a hatodik helyen zárta a pécsi viadalt.
A nyíregyházi futam előtt az összes esélyes magyar versenyző a top5-öt jelölte meg reális célként, ha bárki dobogóra tudna állni, az igazi meglepetés lenne, ha pedig valaki feliratkozna Ferjáncz Attila és Ranga László mellé, a magyar Eb-futamgyőztesek közé, az a lélegzetelállító bravúr kategóriába tartozna.
Minden információ megtalálható a verseny hivatalos honlapjára kattintva, a jegyvásárlástól kezdve a hivatalos programon keresztül egészen a legfrissebb hírekig:
A verseny hivatalos időmérő oldala ezen a linken érhető el.
Szöveg: Vörös Gergely
Fotó: Kacsándi Norbert, ERC és Szabó-Jilek Ádám