Az Audi 2018 elején, limitált példányszámban bocsátotta piacra a hátsókerék-hajtású Audi R8 V10 RWS modellt. A versenypályáról származó hajtáslánc olyan népszerűnek bizonyult, hogy jövőre sorozatgyártásba veszik.

Ínyenceknek egyszerűsítve 1

Az autó kupé és spyder kivitelben egyaránt elérhető lesz. Hűtőmaszkja szélesebb és laposabb, a motorházfedél alatti légbeömlő nyílások a márka legújabb morcosítási hagyományait tükrözik.

Szélesebb légbeömlőket, első légterelőt kapott az autó, de a hátsó légkivezetés is szélesebb lett. A diffúzort magasabbra húzták. A motortérben új fedél alatt szörcsög a légszűrő – ez alapkivitelben műanyag, de felárért szénszálas panel is lehet.

Ínyenceknek egyszerűsítve 21

Az R8 jellegzetes, ajtók mögötti oldalsó aerodinamikai elemei speciális kialakítást kaptak: felül fényes feketék, alul viszont fényezettek. A vizuális opciók között szerepel a szénszálas csomag vagy a fekete Audi logó. Az utastérben bőr-Alcantara üléseket találunk, az utas előtt RWD felirat hirdeti, hogy nem átlagos R8-asban ülünk.

A V10-es szívómotor 540 lóerőt és 540 Nm-t ad le, a váltó hétfokozatú duplakuplungos, a differenciálmű zárható. A kupé 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 320 km/óra; a Spyder azonos értékei 3,8, illetve 318.

Ínyenceknek egyszerűsítve 22

Az ESP-t úgy hangolták, hogy  Sport üzemmódban kismértékben engedi farolni az autót; persze így hamar elhasználódnak a 295/35 R19-es hátsó abroncsok.

Az autó tömegének 60 százaléka jut a hátsó tengelyre. Az összkerékhajtás elhagyásával mintegy 65 kilót spóroltak meg a mérnökök, a kupé így üresen 1595 kilót nyom, a Spyder pont egy mázsával nehezebb (de 55 kilóval könnyebb, mint Quattróként).

Ínyenceknek egyszerűsítve 23