Japánban a napokban mutatták be azt a Lexus ES prototípust, amelynek a hátsó kereke is hajtott – méghozzá elektromosan. A hajtást egy új fejlesztésű rendszer, az e-Axle biztosítja, és a jelek szerint az ES kapja meg először.
A Lexus 2004-ben alkalmazott először villanymotort összkerékhajtásra, azóta a márka minden hibrid szabadidőjárműve így hajtja a hátsó kerekeit (fenti nagy képünkön az NX 300h látható.)
A szedánoknál más a helyzet: a CT nem igényli a teljesítmény- és presztízsnövelő technikát, a többi szedán és kupé pedig hátsókerék-hajtású volt, akár hibrid, akár benzinmotoros hajtást alkalmaztak. Az LS AWD rendszere tisztán mechanikus.
Az ES érkezésével viszont megjelent a színen a márka első fronthajtású nagy szedánja, ami tarthatatlan állapot egy alapvetően hátsó- vagy összkerékhajtást preferáló szegmensben. A 110-140 lóerősre saccolt villanymotor beszerelésével viszont nem csak stabilabb, de erősebb is lesz az ES – egyik sem válik hátrányára.