Felgyorsultak az események a Lexus háza táján: az LF-30 Electrified villanyautó-koncepció bemutatása után november 22-én érkezik a márka első villanyautója – várhatóan az UX, a Toyota C-HR analógiájára –, de ennél is fontosabb, hogy bővíteni szeretnék modellpalettájukat, méghozzá lefelé.
Erről már márciusban szót ejtettek, de a napokban maga Szato Kodzsi, a Lexus International alelnöke nyilatkozott ilyenformán egy interjúban: „a kisméretű autó ma már nem feltétlenül egyenértékű az olcsó autóval. Változnak a vásárlói igények, változnak a trendek.”
A prémium városi kisautó persze halva született ötlet, annál eladhatóbb a prémium városi szabadidőjármű: igaz, ebből eddig csak egyet láttunk, az Audi A1 Citycarvert, de annál is fontosabb, hogy minél gyorsabban lépjenek a konkurensek – például a Lexus.
Ha tényleg lesz négyméteres Lexus crossover, az alighanem az új Yaris GA-B padlólemezére épül majd. Persze az egy év múlva érkező Toyota kisautó nagyságrendileg 115 lóerős hibrid hajtáslánca kevésnek bizonyulhat az üdvösséghez, megfelelően megnövelt teljesítménnyel azonban már 2021-ben piacra léphet a feltételezett Lexus mini-SUV.