2007-ben jelent meg és 12 éven át maradt gyártásban a Maserati GranTurismo és nyitható vászontetős testvére, a GranCabrio. Igazi olasz sportautó mindkettő a padlótól plafonig bőrrel borított belterével, a Pinifarinánál született gyönyörű formatervével és a Ferrarival közösen fejlesztett V8-as szívómotorral. Hosszas frissítések után most gördült le a szalagról az utolsó darab, a Zéda. Ezzel a különlegességgel búcsúzik is a szívó V8-astól a Maserati.

Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 1

Kékből fémtiszta szatén ezüstbe fordul az utolsó GranTursimo fényezése, mellyel azt üzenték az olaszok, hogy a modell legyártásával új korszak veszi kezdetét. Mégpedig a hibrid technológiát használó sportautóké, később pedig teljesen elektromos modellt is bemutatna a Maserati. A Ghibli és Quattroporte modellek mellett két új sportautóval és a GranTurismo utódjával is terveznek az olaszok. Ehhez a váltáshoz azonban elengedhetetlen modernizálni a modenai gyárat.

Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 31

Több mint egy évtized alatt 28 805 darab GranTurismo és 11 715 darab GranCabrio készült Modenában. A legerősebb változatában a 4,7 literes V8-as 460 lóerejét 7000-nél adja le. Az MC Stradale robotizált, 6 sebességes váltója, az MC Race Shift képes 60 milliszekundum alatt fokozatot váltani. Ebből mindössze 497 példányt gyártottak.

Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 32