Maga Bruce McLaren tervezte a hatvanas években azt az Elva roadstert, amelyet most nem csak nevében, de szellemiségében is megidéz a cég legújabb fejlesztése.

Az Elva nem tanulmány, egy év múlva megvásárolható lesz, méghozzá a mostani formában, azaz szélvédő nélkül. A titok az aktív menetszél-szabályozási rendszer, az AAMS, amely úgy tereli a légáramlatokat, hogy nagy sebességnél is kényelmesen utazhassunk az autóval.

Nincs szélvédője a legújabb utcai McLarennek 1

Más különlegességei is vannak az Elvának. Ez például a McLaren legkönnyebb autója – a pontos tömegadatokat majd később közlik, de a szénszálas kompozitok széles körű alkalmazásán túl olyan részletekkel fogyasztották a roadstert, mint a titán fékdugattyúk, amelyekkel egy teljes kilogrammot faragtak le az autó tömegéből.

A lóerőkkel ellenben nem takarékoskodtak: a McLaren Senna 4,0 literes V8-as turbómotorjával rokon erőforrás 815 lóerős, 800 Nm nyomatékú. 100 km/órára nem egészen 3 másodperc alatt gyorsul, 200 km/órára 6,7 másodpercig tart a sprint – ez fürgébb, mint a McLaren Senna.

Nincs szélvédője a legújabb utcai McLarennek 23

Habár az Elva gyártásba kerül, nem lesz gyakori látvány az utakon. Mindössze 399 példányban készül majd, induló ára 1 425 000 angol font, azaz 556 millió forint. Ezt azonban könnyen feljebb tornázhatjuk olyan extra finomságokkal, mint a 18 karátos fehérarany vagy platina emblémakészlet, vagy a motortérben elhelyezhető 24 karátos arany hőpajzs.

Nincs szélvédője a legújabb utcai McLarennek 24