Megszületett az Európai Parlament, az Európai Tanács és az Európai Bizottság közti politikai megállapodás, hogy elfogadjanak egy új gumiabroncs-címkézési metódust. Mostanra elég ismert lett az autógumik jelölése, ahol az energiahatékonyságot, a nedves úton való fékezési teljesítményt és a környezeti zajszintet kell feltüntetni.
Az új címkézés fontos szabályozása, hogy a rendelet kiterjedne a teherautók és buszok gumiabroncsaira (C3) is – írta a Hvg.hu.
Az új címkéken elsőre talán nem sok változás nem látszik, de néhány fontos különbség mindenképpen lesz a régiekhez képest. Az egyik ilyen, hogy lesz egy QR-kód a címkén, ahol további információk érhetők majd el.
A jövőben a gumiabroncsok becsült maximális futásteljesítményére és kopására vonatkozó információkat is hozzá lehet adni.
További változás, hogy míg korábban G-ig tartott a fogyasztási besorolás, a jövőben az F lesz a legrosszabb osztályzat. Ugyancsak jól látható különbség, hogy fel kell tüntetni, ha havas, illetve jeges útfelületre is használható az abroncs.