Idén negyven éves a Toyota Racing Development, amely az USA-ban és Japánban többé-kevésbé azt a szerepet tölti be a márka életében, mint másutt a Gazoo Racing.  Ez igaz az utcai autók építésére is: a TRD ugyan az utóbbi években elsősorban terepjárókat vadított meg, a közelmúltban bemutatta a Camry és az Avalon sportverzióját is, most pedig elkészült az utóbbiból nemesített utcai versenyautó.

Komótos szedánból építettek versenyautót 1

A Toyota Avalon TRD Pro fejlesztése során fontos volt a megbízhatóság és a használati érték megőrzése. A 3,5 literes V6-os benzinmotor új szívórendszert és leömlőt kapott, ami 301-ről 330 lóerőre emelte a teljesítményt. Új sperrdifit építettek be, a sebességváltóra hatékony hűtést szereltek.

Kattints ide a Toyota Avalon TRD PRO videóiért! Aztán gyere vissza, és olvasd tovább a cikket.

A futómű minden irányban állítható rugóstagokat kapott, a kanyarstabilizátor szintén szabályozható. A hátsó kacsafarok nem dísz, tényleges leszorítóerőt ébreszt. A fékeket a motorsportból származtatták.

Komótos szedánból építettek versenyautót 45

Nem csak erősebb, de könnyebb is lett az autó: a felnik, a futómű és a karbon karosszériaelemek együtt 75 kilogrammot faragnak le a szedán tömegéből.

Mindezek együtt jóval dinamikusabbá tették a Toyotát: a kaliforniai Streets of Willow Springs versenypályán jobb köridőt futott, mint a Porsche 911 Carrera vagy az Audi R8.

Komótos szedánból építettek versenyautót 46

Kár, hogy nem fogják gyártani.