Egyesek szerint már az is szentségtörés, hogy a Toyota GR Supra a BMW-vel közös alapokra készült, a motorok is a bajoroktól jöttek, a beltéri kapcsolók nagyja szintén a németek műve. A japánok azonban nem hagyták annyiban a Suprát, a finomhangolást ők végezték és annak érdekében, hogy más karakter legyen, néhány ponton módosítottak a hardveren is. Ha ezzel sikerült megbarátkozni, akkor folytatom.

Ez a Supra arra való, hogy kirakd belőle a motort 1

Ha az előzőektől nem borultál ki teljesen, akkor elmondom, hogy a Toyota GR Supra, vagy kódjel szerint A90-es kapható négyhengeres turbómotorral is. Persze, ez is a BMW-től jött és több célja van. Egyrészt olcsóbb, másrészt azok számára nyújt megoldást, akiknek egész egyszerűen tetszik a Supra formája, de a 340 lóerős tűzerőre már nem tartanak igényt. A további okok azonban jóval izgalmasabbak.

Ez a Supra arra való, hogy kirakd belőle a motort 13

Nagy zsiványok, autókat imádó őrültek dolgoznak a Toyotánál, így pontosan tudták, hogy a Supra négyhengeres alapmodellje tökéletes lesz azok számára, akik majd a 2JZ-t szeretnék beépíteni az autóba. Nekik pedig nem fog fájni az alapmodell szövetkárpitja sem.

Akárcsak a Z4 sDrive20i-ben, a Supra belépőmodelljében is 197 lóerős és 320 Nm nyomatékú a 2 literes turbómotor és 8 sebességes automataváltó jár hozzá. 6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, tehát ez is fürge gép. Megvásárolható viszont 258 lóerővel és 400 Nm-nyi nyomatékkal is, ez már 1,3 másodperccel fürgébben löki magát 100-ra.

Ez a Supra arra való, hogy kirakd belőle a motort 15

Japánban 14 millió forintnak megfelelő jenről indul a 197 lóerős Toyota GR Supra, az egy fokkal izmosabb változat pedig 16,5 millióért vihető haza. Itt egy videó, melyben felbukkan a négyhengeres Supra, de más japán finomságok miatt is érdemes megnézni: