Ha valaki például ugyanannál a biztosítónál köti a kötelezőt és a cascót, akkor díjkedvezményt kaphat, illetve a biztosító ilyenkor általában kedvezőbb besorolás alapján számolja a casco-bónuszt. Akkor is jár kedvezmény, ha nem havi, vagy negyedéves részletekben, hanem egyben fizetjük be az éves díjat, továbbá ha nem postai csekken, hanem elektronikus csatornán rendezzük számláinkat.
A casco díját befolyásolja még, hogy milyen százalékos, és milyen fix összegű önrészt választunk. Jelentősen csökkenthetjük a díjat, ha 10 százalék helyett 20 százalékos önrészt, illetve magasabb minimum összeget – 30 vagy 50 ezer forint helyett 100-200 ezret – vállalunk – írja az Union Biztosító.
Ha például 20 százalékos, de legalább 100 ezer forintos önrészt vállalunk, akkor egy 400 ezer forintos kárnál 100 ezer forintot mi fizetünk, 300 ezret pedig a biztosító, míg egymillió forintos kárnál 200 ezret mi állunk, és 800 ezret a biztosító.
A casco díját az önrész mellett a gépjármű típusa, értéke, kárgyakorisága is meghatározza, ám látszólag nagyon hasonló típusoknak is lehet egészen eltérő biztosítási díja itthon. Például egy, az Egyesült Államokból behozott elektromos Fiat 500E, vagy az ausztrál piacra kifejlesztett Ford Mustang Supercar biztosítása körülményesebb és drágább lehet, mint az európai piacra gyártott alapmodelleké.
Bár a magyarok többsége leginkább az unió területén használja a kocsiját, vannak olyanok is, akik Törökországba, az egykori Szovjetunió utódállamaiba vagy a Balkán unión kívüli országaiba is saját autójukkal indulnak útnak. Nekik érdemes alaposan átolvasniuk a casco-szerződésüket – különösen a területi hatályosságra vonatkozó részeket –, az említett országokban bekövetkező károkra ugyanis a hazai biztosítások jelentős része nem fizet.
Sokan nem tudják, de lopás vagy kár esetén a casco általában az autóban tartott értékekre is kiterjed, ami nagyon hasznos lehet, például egy nagyobb értékű műszaki cikk meghibásodása, vagy egy drágább gyerekülés sérülése esetén.
Végül nem szabad elfelejteni, hogy bár a casco a mi felelősségünk esetén kártalanít, egyfajta gondosság ilyenkor is elvárható tőlünk. Lopás okozta kár is csak akkor érvényesíthető, ha betartottuk a biztosító által szükségesnek tartott védelmi előírásokat (például a riasztó, az immobilizer, a GPS, a kormányzár vagy a váltózár egyike szükséges óvintézkedés lehet). Akkor sem kapunk kártalanítást, ha lejárt forgalmival közlekedtünk, ha részegen vagy kábítószert fogyasztva vezettünk, vagy másfajta súlyos gondatlansággal működtettük az autónkat.