408 lóerő motorteljesítménnyel, 446 kilométeres becsült hatótávolsággal, 0,25-ös közegellenállási együtthatóval érkezik már 2020 tavaszán az Audi e-tron Sportback, a német márka második villanyautója.
Az e-tronnal azonos hosszúságú, szélességű és tengelytávú, de annál 13 mm-rel alacsonyabb (4901 x 1935 x 1616 mm; 2928 mm) e-tron Sportback áramvonalasabb is testvérénél, ami mintegy 10 kilométerrel hosszabb hatótávolságot eredményez. Az aerodinamikát automatikusan szabályozott légbeömlők, teljesen sík padlóborítás (beleértve az akkucsomag alumínium védőlemezét), valamint opciós visszapillantó kamerák javítják. A hátsó fejtér 20 mm-rel kisebb, a csomagtartó 615 literes, ebből 60-at elöl találunk.
Az e-tron Sportback nagy újdonsága a különleges mátrix LED fényszóró, amelyben egymillió (tényleg!) parányi tükör dolgozik: a néhány századmilliméteres tükröcskék pozícióját másodpercenként akár 5000-szer szabályozhatja a rendszer egy elektrosztatikus mező segítségével, így a fény vagy a lencsére tükröződik, és az útra vetül, vagy elnyeli azt a tükörház háta.
A 2020-tól rendelhető rendszer olyan funkciókat kínál, mint az animációk megjelenítésére képes üdvözlő fény, a forgalmi sáv szelektív megvilágítása (akár ívesen), a gyalogosok automatikus megvilágítása, és persze a vakításmentes távolsági világítás.
A speciális fényszóróról, valamint az autó egészéről részletes videókból tudhatsz meg további részleteket. A videókhoz kattints ide, majd ha ott végeztél, gyere vissza és folytasd az olvasást.
Az autó tengelyenként egy-egy villanymotort kapott. A csúcsteljesítmény alaphelyzetben 265 kW (360 LE), a nyomatéki csúcs 561 Nm, ezzel álló helyzetből 6,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó. A végsebességet 200 km/órában maximálták. A légrugózás 76 mm-rel emelheti vagy süllyesztheti a karosszériát.
Ha azonban a sofőr sportfokozatba kapcsol, padlógázzal aktiválhatja a teljes motorteljesítményt (408 LE, 664 Nm), a 100 km/órás gyorsulás ideje pedig 5,7 másodpercre csökken. Az erőátvitel bolygóműves, sebességváltó nincs, a csuklótámaszként is szolgáló váltókaron mutató- és hüvelykujjal válthatunk menetirányt.
A tömegelosztás 50:50 arányú, a mély tömegközéppont záloga a padlólemezhez 36 ponton hozzácsavarozott, 95 kWh kapacitású akkucsomag. A fékrendszer 0,3 g lassulásig csak a villanymotorokkal dolgozik, visszatöltve az akkumulátorokat – ez a folyamat felel a teljes hatótávolság akár 30 százalékáért!
A piaci bevezetéskor egy kisebb teljesítményű variáns is elérhető lesz: ez 313 lóerős, 540 Nm nyomatékú, akkumulátora méretében, tömegében és kapacitásában egyaránt kisebb: a bruttó kapacitás 71 kWh-ra, ezzel együtt a hatótávolság 347 kilométerre csökken. Az e-tron Sportback 55-ös csúcsmodellnél 120 kilogrammal könnyebb e-tron Sportback 50-es 6,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 190 km/óra. A töltés ideje mindkét modellnél ugyanaz, köszönhetően az eltérő töltési teljesítménynek: az 55-ös 150 kW-tal, az 50-es 120 kW-tal tud tölteni.