Bemutatták a Lexus LC500 Cabriolet-t, a márka első nyitott tetős modelljét az IS C 2015-ös távozása óta. Az autó valójában nem sok újdonságot hoz, hiszen pont ugyanúgy néz ki, mint a tavasszal megismert prototípus, azt pedig már korábban tudtuk, hogy fémtető helyett igényes vásznat kap majd – az viszont újdonság, hogy ez 15 másodperc alatt nyílik, és 16 alatt záródik. A négyrétegű tető speciális varrásának köszönhetően nem ráncolódik.

Nem lesz hibrid kabriója a Lexusnak? 1

A szélcsendről speciálisan kialakított karaktervonal, a csomagtérfedél módosított kilépő éle, valamint a hátsó szükségülések mögött elhelyezett, parányi plexi lapocska gondoskodik – a szélfogó háló opciós tartozéknak ígérkezik. Ősszel és kora tavasszal is élményt ad az autó: erről nyaktáji légbefúvók, valamint a kormányt markoló kézre irányítható légáramlat gondoskodik.

Nem lesz hibrid kabriója a Lexusnak? 39

Ahogy a bevezetőben említettük, a kabriót az ismert 5.0 V8 szívómotor hajtja, 477 lóerővel. A V6-osra épülő 500h hibrid hajtáslánca akusztikailag talán nem, de fenntarthatóság szempontjából kívánatos alternatíva volna, de nem: annak gyártásáról egyelőre nem beszél a gyár. Reméljük, csak visszatartják a jó hírt.

Nem lesz hibrid kabriója a Lexusnak? 40

A tető egyébként fekete vagy bézs árnyalatban rendelhető, a belső tér pedig attól függően lehet fekete, piros vagy barna, hogy a tízféle karosszériaszín közül melyiket választjuk. Lesz még egy tizenegyedik is: egy mindössze százdarabos limitált kiadás, az Inspiration Series karosszériája és teteje egyaránt egyedi kék árnyalatot kap, hozzájuk fehér bőrkárpitozás társul. A képeinken is látható Inspiration Series egy speciális kivitelű példányát januárban elárverezik, a bevételt jótékony célra fordítja a Lexus.

Ha videón is megnéznéd az autót, kattints ide!