Extra hatékony zajszigeteléssel, és ehhez kapcsolódóan a külvilág zajának pont megfelelő mértékű beszivárogtatásával; a hajtáslánc, a futómű, a kormány és a fékek összehangolt vezérlésével helyezi el magát az elektromos crossoverek szegmensében a Lexus UX. Az autó érkezésére azóta számítottunk, hogy a Toyota villanyautósította annak testvérét, a C-HR szabadidőjárművet.

Nem okoz meglepetést a Lexus első villanyautója 1

Mégis tudott újat hozni az autó. Például azzal, hogy nem kapta meg a villanyautóknál ma már kötelező gyakorlatnak számító, tömören burkolt hűtőmaszkot: maradt az elegáns króm rácsozat (más kérdés, hogy sokak ezt sem szeretik). A padlólemez viszont teljesen sík, így aerodinamikailag kedvező a karosszéria.

Nem okoz meglepetést a Lexus első villanyautója 69

A villanymotor és az erőátvitel az orrban helyezkedik el, a belső égésű motor helyén, így a tömegelosztás nagyjából változatlan maradt – ami meg mégis odébb csúszott, azt a lengéscsillapítók áthangolásával, a szerkezeti elemek kiegészítő merevítésével orvosolja a Lexus.

Nem okoz meglepetést a Lexus első villanyautója 70

A motorteljesítmény 204 LE, a csúcsnyomaték 300 Nm. A végsebességről és a gyorsulásról egyelőre nem szólt a gyártó – majd a jövőre esedékes piaci bevezetés kapcsán ezt is megtudjuk –, a hatótávolság 400 kilométer, ami elsőre jól hangzik, de egyrészt gyári, belső mérés eredménye, másrészt a megengedőbb NEDC norma szerint kalkulálták – a valós életben becslésünk szerint inkább 300 körüli távolságra számíthatunk.

a videó a hirdetés után indul