5,2 méter hosszú és 2,5 tonnát nyom, de a Mercedes-AMG GLS 63 4matic+ képes 4,2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és meg sem áll a 280-as osztásig. Egészen hihetetlen számokat produkál, közben meg teli van tömve luxussal, épp csak egy picivel kevésbé kényeztető a sportváltozat utastere, mint a Maybach GLS. Kívülről viszont könnyen felismerhető az AMG-re jellemző lökhárítókról és a ritka rácsozású hűtőmaszkjáról.
Energizáló funkció, parfümöt porlasztó klímaberendezés, hátsó szórakoztatórendszer, Burmester hifi és masszázsülések is rendelhetőek a GLS 63-ba. Az ülésfűtést pedig kormány-, könyöklő- és ajtópanelfűtéssel lehet kiegészíteni, hogy egész biztos ne érintkezzen hideg bőrrel egyik testfelület sem. A vezető előtt két hatalmas, szabadon konfigurálható kijelző található. Ráadásul a kormányon elhelyezett gomboknak és érintőpadoknak köszönhetően minden kezelhető innen is. Az MBUX rendszer pedig hangvezérléssel utasítható, ha ez nem lenne elég.
3982 köbcentis, biturbó V8-as motor dolgozik a GLS 63-ban, ami önmagában 612 lóerős és 850 Nm nyomatéka van 2500-4500 között. További 22 lóerőt ad az EQ Boostnak nevezett 48 voltos rendszer. A motorhoz az AMG Speedshift 9 gangos automata váltója csatlakozik és persze összkerékhajtás igyekszik megbirkózni a tengernyi nyomatékkal. A 4matic+ rendszer szabadon osztja a nyomatékot a kerekek között, de a Sport mód mellett homokos és saras földútra optimalizált beállítása is van, ilyenkor a légrugók 55 milliméterrel emelik meg az autót. Talán erre a funkcióra lesz majd legkevésbé szükségük azoknak, akik a GLS 63 mellett döntenek.