Kétség sem fér hozzá, hogy szükség van ezekre a hatalmas, borzalmasan erős batárokra, mert sorra jelennek meg és döntik meg egymás körrekordját a Nürburgringen. Legalábbis vevői igény van rájuk. A Mercedes rögtön két, több mint 600 lóerős szabadidő-autót mutatott be a Los Angeles-i Autószalonon, a korábban leleplezett gigantikus GLS-t és az óriási GLE AMG-változatát.

3,8 másodperces gyorsulással és hengerlekapcsolással jön a GLE 63 1

Épp 20 éve annak, hogy megjelent a Mercedes-Benz ML 55 AMG, melyben még 347 lóerős V8-as dolgozott. Az új GLE 63 és GLE 63 S modellek pedig 571 illetve 612 lóerősek. Mindkét autóban az AMG által fejlesztett 4,0 literes, biturbó V8-as motor dolgozik, valamint az EQ Boost nevű mild hibrid rendszert is mellécsapták, ami 22 lóerőt ad. Komfort módban, 1000 és 3250 közötti fordulatnál, egyenletes terhelés mellett 4 henger lekapcsolásával takarékoskodik a V8-as. 4,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre a GLE 63, az S változat pedig 3,8 alatt futja a sprintet.

3,8 másodperces gyorsulással és hengerlekapcsolással jön a GLE 63 23

Adaptív légrugós futóműve van a Mercedes-AMG GLE 63-nak, mely 120 km/óra feletti tempónál automatikusan 10 mm-rel lejjebb engedi a karosszériát (lassításkor 70 km/óra alatt ismét felemeli). A komfortos és sportos beállításokon túl az S modellben Race, vagyis versenymód is van. Még azokra is gondoltak, akik terepre tévednek a bő 600 lóerős szabadidő-autóval, ezért Sandre vagy Trialra kapcsolva 55 milliméterrel megemeli a karosszériát a légrugó.

3,8 másodperces gyorsulással és hengerlekapcsolással jön a GLE 63 24

Minden elérhető a GLE AMG-ben, amit ma a Mercedes tud, tehát az MBUX fedélzeti rendszer hangvezérléssel is kezelhető, emellett személyre szabható mindkét kijelző. Olaj- és váltóhőfokmérő található a fedélzeti rendszerben, mutatja a G-erőket és stopper is van, mely nem csak köridőt, hanem szektoridőket is mér. A vezetőtámogató segédekből pedig temérdek akad.