Az eddigi karakteres, nyuszifülként hátrasimuló fényszórók helyett manapság divatos keskeny, vízszintes LED-lámpákat kapott a Jaguar F-Type.
Ettől nehezebb lesz felismerni az autót, de a formai változásoknak előnyei is vannak: a motorházfedélbe vágott szellőzőnyílásokat előrébb költöztették, ami hatékonyabb légcserét eredményez, az oldalsó levegőkilépőket pedig mostantól ugró Jaguar grafika díszíti – ez nem csinál semmit az aerodinamikával, viszont látványos.
Az első lökhárító sarkában elhelyezett légbeömlők kontúrjai motorizációtól függően eltérőek. A hátsó változások korántsem ilyen látványosak. A zárófény szögletesebb lett, de eddigi stílusát megőrizte; a lökhárító megújulása sem hozott radikális személyiségváltozást.
Az utastérben új a 12,3 colos digitális műszeregység, alapkiépítésben jár az okostelefon-integráció (Apple, Android vagy kínai Baidu kompatibilitással), a zenei élményről Meridian audiorendszer gondoskodik.
A motorkínálat újdonsága a 300 LE négyhengeres és a 380 lóerős V6-os mellé besoroló, 450 lóerős V8-as. Ezt alapvetően Európa és Anglia számára fejlesztették, hátsó- és összkerékhajtással. Szintén újdonság, hogy mostantól 575 lóerős az F-Type R erőforrása. Az összes motorhoz aktív kipufogórendszer jár, amit akár a vezető is kapcsolgathat. A V8-asokhoz rendelhető új ’csendes indítás’ funkció, ami persze kikapcsolható, ha mégis mennydörögve szeretnénk elindulni.
A minden modellhez alapkivitelű Quickshift váltót áthangolták, a gyorsabb váltásokat lehetővé tevő új vezérlést a Jaguar XE SV Project 8 modellel szerzett tapasztalatok alapján programozták.
Videón is megnéznéd az autót? Kattints ide!