Kezdetben vala a Snap, majd a MicroSnap, most pedig jön a MetroSnap: a világ legnagyobb szórakoztató elektronikai kiállításán, a Las Vegas-i CES-en jövő januárban áll a közönség elé a Rinspeed speciális koncepciójának harmadik kiadása.
Az elképzelés rendkívül ötletes; nem csoda, hogy azóta többen is lemásolták – legalábbis Rinderknecht úr, a cég tulajdonosa állítja, hogy az ő agyából pattant ki először a szikra. Arról van ugyanis szó, hogy a legtöbb jármű korlátozott funkciót tölt be, és ennek megfelelően korlátozott célra használható. Egy kézbesítő furgon nem alkalmas fagyasztott hús szállítására, egyáltalán nem tud utasokat vinni magával, az építkezési hulladékot pedig végképp nem fogja elszállítani.
A MetroSnap viszont minderre képes: csak a felépítményt kell csereberélni, a hajtás és a vezérlés (hiszen önvezető a jármű) ugyanaz. Így nem kell minden egyes feladatra külön akkucsomagot és futóművet és vezérlést legyártani, az autó kihasználtsága pedig sokszorosára nő, hiszen reggel és este iránytaxiként dolgozhat ugyanaz a jármű, napközben árut fuvarozhat, éjjel felveheti a csomagküldő szolgálat kihelyezett postafiók-konténerét, hetente egyszer pedig elviheti a szelektív hulladékot – vagy bármilyen más módon is hasznosíthatjuk, amit épp kitalálunk.
Ennél is ötletesebb, hogy maguk a konténerek is tartalmaznak akkumulátort, amelyeket várakozás közben tölthetünk. Így az önjáró padlólemez akár egész nap mozoghat, szállíthat, mert mindig friss áramhoz jut.
Az autó fékrendszere és kormányműve teljesen elektronikus, minden mechanikus kapcsolatot nélkülöz, ám mivel háromszoros túlbiztosítással működik, rendelkezik a közúti forgalomhoz szükséges típusbizonyítvánnyal.
Az önjáró padló mindössze 3,7 méter hosszú, 1,76 széles és 1,80 magas. A tengelytáv 2,7 méter. A saját tömeg 690 kg, a konténerek funkciótól függően 5-600 kilósak.
A villanymotor a hátsó tengelyt hajtja, a végsebesség 85 km/óra, a hatótávolság 130 kilométer, de a konténerek cseréjével új energiaadaghoz jut az autó.