Elődjénél 39 mm-rel hosszabb (4939 mm) és 7 mm-rel szélesebb (2010 mm) az új, második generációs Mercedes GLE Coupé. Ez az egyébként tudatosan szűkre szabott belteret is érezhetően tágasabbá teszi: a tengelytáv 20 mm-rel nőtt az elődhöz képest (viszont 60 mm-rel rövidebb, mint az aktuális GLE alapmodellen). A belső térben összesen 40 literrel több hely várja a kacatokat. Megnőtt a napfénytető és a hátsó ajtónyílás is szélesebb.

A csomagtartó alaphelyzetben 655 literes, a hátsó ülés három szakaszban dönthető; a maximális 1790 liter 70 literrel több, mint korában. A teljes belső rakodóhossz megközelíti a két métert; a csomagtér szélesebb, pereme pedig alacsonyabb, mint volt. További 5 centit nyerhetünk az opciós, állítható magasságú légrugózással.

Tágasabb, harciasabb a Mercedes új terepkupéja 1

A részletek értelemszerűen kupésak: a szélvédő laposabban áll, mint a GLE-n, a hátsó lámpa hosszú és vízszintes. Az utastérben ismerős környezet fogad, a vezető előtt és a műszerfal közepén egyaránt egy 12,3 colos monitor ágaskodik.

Bevezetéskor kétféle dízelmotorral lesz kapható a típus. A 350 d 272 lóerős, maximális nyomatéka 600 NM. A 400 d csúcsteljesítménye 330 lóerő, a nyomatéki csúcs 700 Nm.

2020 nyarától lesz konnektoros hibrid is, 31,2 kWh-os akkuval, 100 kilométert meghaladó elektromos hatótávolsággal, akár 160 km/óra elektromos csúcssebességgel. Ez a típus is dízelmotoros (350 de), a belső égésű motor önmagában 194 lóerős.

Tágasabb, harciasabb a Mercedes új terepkupéja 145

A csúcsmodell az AMG GLE 53 lesz, 435 lóerős V8-as turbómotorral és a 22 extra lóerőt biztosító 48 voltos mild hibrid rendszernek köszönhetően mindössze 9,3 literes átlagfogyasztással.

A GLE Coupé széria felfüggesztése feszesebb, mint korábban, de rendelhető továbbfejlesztett, szintén dinamikusabb hangolású légrugózás is. A harmadik opció a légrugóhoz kapcsolva megrendelhető proaktív adaptív lengéscsillapítás.