Végéhez közeledik a BMW különleges hibrid autójának, az i8-asnak a gyártása és ezért egyre többször érzik azt, hogy kell valami különlegesség. Most épp a BMW olasz importőre találta ki, hogy készít egy feltűnő autót az i8 Roadsterből.

A partnerük pedig az olasz Alcantara S.p.A volt ebben. Nem véletlenül ismerős annyira a név, ez az a vállalat, mely azt a finom mikroszálas anyagot gyártja, mellyel előszeretettel dolgoznak a gyártók. Részben azért, mert olcsóbb és könnyebb, mint a bőr, ugyanakkor puha tapintású. 

Az anyagot 1970-ben fejlesztette ki és szabadalmaztatta a Toray vegyipari gyár mérnöke, a japán Okamoto Mijosi. Ez a cég aztán együttműködési megállapodást kötött az olasz ENI-vel 1972-ben, majd megalapították a milánói székhelyű Alcantara S.p.A-t, mely az alcantara anyagot gyártja és forgalmazza.

Nehéz lenne ennél feltűnőbb i8-as BMW-t mutatni ma 1

Az autó belterét persze éppen ezért szinte teljes egészében alcantara kárpit borítja, amit élénk sárga betétekkel és ehhez passzoló varrásokkal tettek egyedibbé. Ez ráadásul megy az autó fényezéséhez is, mely legalább olyan feltűnő, mintha egy négykerekű szövegkiemelő lenne.

Az i8 Roadster teteje 50 km/órás tempó alatt nyitható, 15 másodperc alatt csomagolja el a tetejét a kétüléses autó. A karbonvázas i8 hátsó kerekeit egy 1,5 literes, háromhengeres turbómotor hajtja, mely mellé jön a 11,6 kWh-s lítium-ion akkumulátor és az elektromotor. Utóbbi az első kerekek hajtásáért felelős. Az összteljesítmény 374 lóerő.

4,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Egy feltöltéssel 53 kilométert tehet meg tisztán elektromos módban.

Nehéz lenne ennél feltűnőbb i8-as BMW-t mutatni ma 21