Ha a Toyota (szinte) gyári tereprali-pilótája és a világ egyik legnagyobb Toyota-kereskedésének tulajdonosa összefog, abból csak jó sülhet ki – feltéve, hogy szeretjük a Toyotákat.
Ryan Millen és Javier Quirós szereti. Utóbbi különösen rajong az első generációs Corollákért, azon belül is egy konkrét modellért: apja átalakított kétajtós kupéjáért, amiben egy AMC Rambler V8-as motorja dohogott (hiába, ilyen volt az autókultúra a hetvenes években Costa Ricában.)
Ryan Millen és Javier Quirós szereti. Utóbbi különösen rajong az első generációs Corollákért, azon belül is egy konkrét modellért: apja átalakított kétajtós kupéjáért, amiben egy AMC Rambler V8-as motorja dohogott (hiába, ilyen volt az autókultúra a hetvenes években Costa Ricában.)
Fotó megosztása:
Az az autó elúszott, de a V8-as Corolla koncepciója megragadt Javierben. A Toyotának viszont momentán nincs nyolchengeres motorja – van viszont a Lexusnak. Így jött az ötlet, hogy az IS F hajtásláncát integrálják a Corolla padlólemezével.
Az az autó elúszott, de a V8-as Corolla koncepciója megragadt Javierben. A Toyotának viszont momentán nincs nyolchengeres motorja – van viszont a Lexusnak. Így jött az ötlet, hogy az IS F hajtásláncát integrálják a Corolla padlólemezével.
Fotó megosztása:
Ez nem működött, ezért megfordították a dolgot: a Lexus IS F padlóját, futóművét és persze hajtásláncát öltöztették be a Corolla borítólemezeibe. A Corollát persze ehhez hosszabbra és szélesebbre kellett szabni, a Lexus tengelytávját pedig megkurtítani, de rajongó legyen a talpán, aki megmondja, hogy a pontosan 50 éves Corolla arányai nem egyeznek a gyári eredeti adatokkal.
Ez nem működött, ezért megfordították a dolgot: a Lexus IS F padlóját, futóművét és persze hajtásláncát öltöztették be a Corolla borítólemezeibe. A Corollát persze ehhez hosszabbra és szélesebbre kellett szabni, a Lexus tengelytávját pedig megkurtítani, de rajongó legyen a talpán, aki megmondja, hogy a pontosan 50 éves Corolla arányai nem egyeznek a gyári eredeti adatokkal.
Fotó megosztása:
Az az autó elúszott, de a V8-as Corolla koncepciója megragadt Javierben. A Toyotának viszont momentán nincs nyolchengeres motorja – van viszont a Lexusnak. Így jött az ötlet, hogy az IS F hajtásláncát integrálják a Corolla padlólemezével.
Ez nem működött, ezért megfordították a dolgot: a Lexus IS F padlóját, futóművét és persze hajtásláncát öltöztették be a Corolla borítólemezeibe. A Corollát persze ehhez hosszabbra és szélesebbre kellett szabni, a Lexus tengelytávját pedig megkurtítani, de rajongó legyen a talpán, aki megmondja, hogy a pontosan 50 éves Corolla arányai nem egyeznek a gyári eredeti adatokkal.
Persze mivel az autó alapvetően egy modern Lexus (beleértve a teljes műszerfalat, a kezelőszerveket és az üléseket is), tömege közelebb van a másfél tonnához, mint az egyhez – viszont a 421 lóerő így is könnyedén rántja keresztbe az autót, ha szolid driftre van gusztusa a tulajdonosnak.
Ryan Millen, aki rengeteg tuningautót épített már, élete legnehezebb munkájaként emlegeti ezt a projektet. Talán a legdrágább is volt: negyedmillió dollárt, azaz 75 millió forintot öltek bele az autóba. Viszont így Javiernek van egy iszonyú stílusos, pici és szeretnivaló autója, amivel szükség esetén akár versenyezhet is (a lengéscsillapítók állíthatók), ráadásul jóval kényelmesebb és megbízhatóbb, mint egy valódi veterán.
A duó hamarosan új autó építésébe kezd, várhatóan hasonló költségekkel jár – de mivel ezen nyilván már keresni is akarnak, ne csak ennyit készíts elő, ha szeretnél magadnak egy ilyen régi-új Toyotát. Vagy Lexust.