A villanyautókról mindenki tudja, hogy felhasználásuk helyén nem bocsátanak ki káros anyagot, nem rontják tovább a városok amúgy is pocsék levegőjét. Van azonban egy másik fontos előnyük is: csendesek. Mivel a villanymotorban nem megy végbe égés (ami bármilyen gyors égés is, nem robbanás), működése nagyságrendekkel halkabb, mint a belső égésű motoroké – ezért is kell őket mesterséges zajgenerátorral felszerelni, nehogy lelépjenek eléjük a gyalogosok.

Minél zajosabb, annál tisztább 1

Egy 2016-os uniós tanulmány szerint Európában évente több mint 16 ezren halnak meg zajszennyezés következtében, csaknem 32 millió felnőtt él folyamatos zajterhelés alatt, és 13 millióan nem tudnak rendesen aludni a folyamatos zaj miatt. Ha viszont egy város járműállományát 100 százalékban villanyautókra cserélnénk, az észlelhető zajszint 30 százalékkal csökkenne.

A zaj és az elektromosság közötti kapcsolatot kommunikálja az e-208 bevezető kampányában a Peugeot. Olyan berendezést készítettek, amely a hanghullámok energiáját alakítja át elektromos energiává. Egy dupla óriásplakáton több ezer piezoelektromos szenzort helyeztek el, amelyek egy szabványos villanyautó-töltőoszlopot látnak el elektromos árammal.

Sajnos a rendszer hatásfoka elég szerény, a zajból lett árammal csak kiegészíteni lehet a hálózatról vételezett energiát, a zaj-áramfejlesztő önmagában kevés volna a villanyautó feltöltéséhez. Figyelemfelhívónak azonban több mint hatékony, illetve nagyobb felületeken alkalmazva később akár valódi áramtermelésre is foghatók a pici piezoelektromos lapkák.

Kár, hogy erre a minimálisnál is kisebb az esély. Pont a fentebb linkelt videó alatt közzétett megjegyzésekből az derül ki, hogy a hangnyomás energiája elhanyagolható egy autó feltöltéséhez szükséges energiához képest. Egy felhasználó szerint körülbelül öt évbe telne, mire ez a két tábla teljesen feltöltené az autó akkumulátor-csomagját.