500 000 olyan BMW-t gyártottak már, mely vagy teljesen elektromos vagy plug-in hibrid hajtásláncú. Ez jól mutatja, hogy egyre nagyobb igény van az ilyen alacsony károsanyag-kibocsátású modellekre. 2020-ban kezdődik a BMW iX3-as sorozatgyártása, mely a Tesla Model Y-nak lesz majd fő riválisa, ráadásul ebben mutatkozik be az eDrive elektromos hajtáslánc legfrissebb generációja.

Itt már az elektromotor, a váltó és a vezérlőelektronika közös házban kapott helyet, így nem csak a tömege alacsonyabb, de jóval kompaktabb is. Ez elektromos motor teljesítménye 210 kW, tehát 286 lóerős. Maximális nyomatéka pedig 400 Nm. Kombinálva a hátsókerék-hajtással és a BMW kikapcsolható kipörgésgátlójával azért alátámaszt a szórakozásnak.

Csapatós autó lesz az elektromos BMW X3 1

74 kilowattórás, nagy energiasűrűségű akksicsomag kerül a BMW iX3-as alá. Ezzel a WLTP mérés szerint 440 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, átlagfogyasztása pedig 20 kWh. A BMW ígérete szerint sem az utastér, sem a csomagtartó nem csökken az elektromos modellben, mely a kínai Senjang városában, a közös vállalkozásként üzemeltetett BMW Brilliance Automotive gyárában készül majd.

Ez a technika dolgozik majd a 2021-ben érkező BMW i4-esben is, valamint a technológiai erődemonstrációnak ígérkező BMW iNext-ben.