A Ferrari Roma bemutatója során facsart ki pár újabb infót az Autoexpress újságírója Michael Lietersből, a szupersport-márka technológiai igazgatójából a szentségtörésről, amire a Ferrari készül, azaz Purosangue, azaz Telivér nevű, hamarosan érkező szabadidő-autóról.
Először is, hogy mikor lesz ez a hamarosan: már jövőre, így a bankjegyköteget türelmetlenül lengető orosz oligarcháknak, kínai e-commerce-guruknak és arab sejkeknek nem kell 2022-ig várniuk, ahogy erről korábban szó volt. A Purosangue 15 modellből álló nyomulás egyik modelljeként érkezik. Az új, két termékvonalból álló gyártási stratégia szerint lesz egy hátsó-középmotoros platform a hagyományos, kétüléses szupersportautók számára, illetve lesz egy első-középmotoros layout, amire gond nélkül építheti majd sorra a 2+2, 4, 5 vagy akár még több személyes autókat a vállalat. Ez az elképzelés amúgy már a Ferrari 2018-as Éves Jelentésében is szerepelt:
A Purosangue alapstruktúrája alkalmas V6, V8 és V12 motorok befogadására is, vagyis ténylegesen megnyílik az út az emberi fogyasztású és hatótávú hétköznapi Ferrarik gyártására, pláne, hogy a technológiai vezető megerősítette: a konnektoros hibrid hajtás nagyon is reális megoldás az új SUV számára, de csak a kisebb motorokkal. A V12 az elektromos hajtással kombinálva már akkora súlyt jelentene, ami még akkor sem illene egy Ferrarihoz, ha az a Ferrari történetesen egy szabadidő-autó.
A Purosangué-ról hivatalos dizájnskicc, vázlat vagy komolyan vehető kémfotó továbbra sem áll rendelkezésünkre, hacsak…
Az autós lapok és a lelkes grafikusok pedig világszerte lelkesen ontják saját elképzelésüket a kocsiról, addig is, amíg fel nem bukkan végre a valóság. Ez a kedvencünk:
A Porschénak, a Lamborghininek, Bentley-nek anyagilag bejött, hogy beálltak a divat diktálta sorba. Nektek tetszik az ötlet a terepjárós külsővel szerelt Ferrariról?