Egészen pontosan 403 km/h, azaz 250 mérföld per órás sebességet ért el a McLaren Speedtail prototípusa. Kenny Brack, a márka tesztpilótája a kocsival a floridai Kennedy Űrközpont futópályáján több mint 30 alkalommal futotta meg ezt a tempót, hogy minden kétséget kizáróan bizonyítsák: a McLaren új csúcsmodellje valóban képes erre a teljesítményre.
Ezzel a sebességgel a Speedtail a valaha épült leggyorsabb McLaren, hiszen az ikonikus F1 két menetből számolt rekordsebessége 386,4 km/óra volt.
Bár hivatalosan ez még csak egy előszériás kocsi, az első vásárlói megrendelések teljesítése már folyamatban van, épülnek az első utcai Speedtail-ek a McLaren Woking városbéli gyártóközpontjában, az Egyesült Királyságban. A gyártó 106 példány elkészítését tervezi, az első kocsi februárban érkezhet meg gazdájához.
Az 5,2 méter hosszú, elnyújtott farú autó kiváló aerodinamikájára és szénszál-erősítéses műanyag karosszériájának kis tömegére is szükség volt ehhez a tempóhoz. A háromüléses Speedtail XP2 jelzésű csúcsverzióját a 720S-ből származó négyliteres, dupla turbós benzinmotor elektromos támogatással mozgatja, a hibrid rendszer csúcsteljesítménye 1055 lóerő, nyomatéka 1150 Nm. Az akkumulátor 5,2 kW/kg teljesítménysűrűsége jelenleg az autóipar csúcsát jeleni. A kocsinak mindössze 13 másodpercre van szüksége álló helyzetből a 300 km/h elérésére! (A McLaren F1 20,3 mp alatt tudta ezt)
A Speedtail elméletileg nem plug-in hibrid, de minden példányoz szériában jár egy induktív, vezetékmentes csepptöltő, hogy akkor se menjen tönkre az önkisülés alatt az akkumulátor, amikor az autó (és valószínűleg ez lesz a legtöbb eladott példány sorsa) befektetési eszközként álldogál valahol egy páncélteremben.