Mi a Vezessnél gyakran hivatkozunk a spirtmonior.de oldalra, ahol hétköznapi emberek töltik fel autójaik fogyasztását. A honlap eddig már 273 ezer benzines és 183 ezer dízel autóra vonatkozó adattal rendelkezik a való életből.
Ha egy általatok kinézett típus fogyasztására vagytok kíváncsiak arra nagyon jó ez az adatbázis, figyelembe véve persze, hogy ez nem az alapigazság, hiszen az egyéni vezetési stílustól sok miden függ, de el lehet helyezni nagyjából az autót. Az adatbázis nyomán a szerkesztők, azt is meg tudják mondani, melyik autók a legtakarékosabbak. Akár benzines, akár dízel, esetleg villanymotor hajtja a kocsit. Mi most a legtakarékosabb 15-öt mutatjuk meg.
A szerkesztők az egyes modellekre vonatkozó átlagokat versenyeztették meg, azaz a Suzuki Celeriót használók között van olyan, aki 6,36 litert mért, de olyan is, akinek 1,0 literes motorral szerelt autója 3,44 literrel beérte. Ám ha a modellre vonatkozó 70 bejegyzést átlagoljuk 4,68 liter adódik.
Kattints és olvasd el milyennek láttuk a Celeriót:
Jól látszik az iparág fejlődésének iránya is, hiszen míg a benzinmotoros modellek élmezőnyében néhány éves modelleket találunk, addig a dízeleknél az idősebb járművek jellemzőek, amely ráadásul takarékosabbak is. Ha két listát összefésülnénk, a Top10-be csupán a legtakarékosabb benzines férne bele.
Az abszolút első helyet a 2001-ben bemutatott Audi A2 3L tartja 3,6 literes fogyasztással. Az 1,2 literes turbódízel motorral szerelt kocsi 60 lóerős. A gyári méréseken 2,88 literes fogyasztást értek el vele, az alapváltozatban sem szervokormány sem klíma sem volt. Az egyedi automataváltóval szerelt hajtásláncot a Volkswagen Lupo-ba is beszerelték, amely itt a második helyre jutott, vélhetően a rosszabb légellenállása miatt, de így is több, mint egy literrel takarékosabb, mint a normál Lupo változatok.
Az abszolút versenyben – ami persze az eltérő feltételek mellett nem összevethető igazából – a Lupo nyerne, hiszen az egyik tulaj 2,59 literes fogyasztást adott meg, míg az A2-esnél 2,66 literből autózik valaki 100 kilométerenként.
Kíváncsi vagy milyen volt újonnan a 3L-s Lupo? A Vezessnél 2001-ben teszteltük. Itt a cikk:
Itt a lista a legtakarékosabb benzines és dízel motorral szerelt modellekről. Érdemes átböngészni, látszik, hogy a Távol-Keleten nem fektettek túl sokat a dízelmotorokba, a benzinesekbe annál inkább.
A legtakarékosabb benzines modellek- liter / 100 km
1. Suzuki Celerio (70 db) 4,7
2 . Hyundai IONIQ (368) 4,8
3. Toyota Yaris Hybrid (1529) 4,8
4. Kia Niro (490) 5,1
5. Toyota Prius (3018) 5,1
6 . Toyota Corolla Hybrid (289) 5,1
7. Nissan Pixo (53) 5,2
8. Daihatsu Cuore (512) 5,2
9. Citroen C1 (865) 5,2
10. Seat Mii (268) 5,3
11. Honda Insight (252) 5,3
12. Skoda Citigo (491) 5,3
13. Toyota Auris Hybrid (2674) 5,3
14. Toyota Aygo (1246) 5,3
15. Toyota C-HR (507) 5,4
A legtakarékosabb dízel modellek – liter / 100 km
1. Audi A2 3L (163) 3,6
2. Volkswagen Lupo 3L (291) 3,7
3. Peugeot 107 (13) 4,2
4. Citroen C1 (58) 4,2
5. Smart Fortwo (2277) 4,3
6. Citroen AX (52) 4,4
7. Seat Arosa (93) 4,7
8. Citroen Saxo (93) 4,7
9. Citroen C4 Cactus (87) 4,7
10. Renault Twingo (115) 4,7
11. Peugeot 106 (78) 4,8
12. Toyota iQ (45) 4,8
13. Fiat 500 (63) 4,8
14. Audi A2 (551) 4,8
15. Volkswagen Lupo (159) 4,8