Dr. James Kuffner a robotika egyik legnagyobb szakértője. Egyetemi professzori állása mellett éveken át vezette a Google robotautó-fejlesztő projektjét, majd átigazolt a Toyotához, ahol hasonló területen kamatoztatja szakértelmét.
Kuffner szerint sokat kell még várunk arra, hogy magánautónk emberi beavatkozás nélkül vigyen el minket a nagymamához. „A folyamatos és közvetlen emberi felügyeletet nem igénylő autonóm mobilitási technológiákat könnyebb taxik, illetve nem személyszállító járművek fedélzetén első körben bevezetni” – fejtette ki a szakember, aki szerint távolabbi az a jövő, amikor a privát autóhasználók járműveiben is megjelenhetnek a 4-es szintű önvezető megoldások. „Jelenleg azon dolgozunk, hogy a mobilitási szolgáltatások piacán megvalósulhasson a 4-es szint.”
Ez az említett 4-es szintű autonómia csaknem totálisan önálló járművet takar: ezen a szinten a gépjárművek meghatározott közlekedési helyzetekben felügyelet nélkül haladhatnak. A valóság az, hogy még csak most kezdenek megjelenni a piacon a 2-es szintű önvezető technológiák, amelyek folyamatos emberi felügyelet mellett képes autópályán önállóan közlekedni.
A Toyota tech-guruja szerint a teljes autonómia „pár évtizeden belül” valósulhat meg. Ez némileg ellentmond az európai autógyártók jóval optimistább célkitűzéseinek, ugyanakkor iparági szakértők szerint a Toyota 15-20 éves intervallumra vonatkozó becslése tűnik reálisnak. Ez az óvatos, konzervatív megközelítés akkor válik érthetővé, ha megnézzük azokat a halálos baleseteket, amelyeket a nem teljesen kiforrott technológiák és a felkészületlen felhasználók szerencsétlen párosítása okozott.
A Toyota jelenleg mobilitási megoldások – autómegosztó szolgáltatások, mobil értékesítési pontok vagy mozgó egészségügyi egységek – számára fejleszti önvezető megoldásait. Ezeknél a szolgáltatást nyújtó személy határozná meg, hogy mikor és hova haladjon a jármű, majd menet közben felügyelné annak haladását, anélkül, hogy közvetlenül beavatkozna a vezetésbe.