Minden évben felröppen a hír, és fellobban a vita a sebességkorlátozásról, de valahogy a nagy reform minden évben elmarad. Idén sincs ez másként, immár biztos, hogy a német kormány nem tervezi általános, valamennyi autópályára kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését.

Mindezt Ulrike Demmer kormányszóvivő jelentette be hétfőn, de a változást követelő hangok egyre erősebbek. Többek között a környezetvédelmi miniszter, Svenja Schulze harcol a 130 km/órás korlátozás bevezetése mellett, mivel véleménye szerint ezzel csökkenne a balesetek száma, és a klímaváltozásra is pozitív hatással bírna az intézkedés. 

A vita év eleji első felvonásában viszont szerepeltek olyan vélemények, amelyek szerint a sebességkorlátozás bevezetése nem hozna jelentős javulást. Ezek mellett olyan javaslatok is akadnak, amik szerint ösztönözhetnék az elektromos autók beszerzését vagy a gázolaj árának emelése hozhat még változást.

Ősszel ismét felmerült a kérdés, akkor a német parlament  nagy többséggel (498:126 arányban) leszavazta egy zöldpárti képviselő, Cem Özdemir javaslatát, aki 130 km/órás sebességkorlátozás bevezetését szorgalmazta az autópályákon.

Az idei végső döntés újra csak az volt, hogy marad minden a régi kerékvágásban. A rendőrszakszervezet egyenesen hűtené az érzelmektől túlfűtött vitát, és egy független tudományos vizsgálat elvégzésére szólítja fel a kormányt. Ezzel együtt a rendőrség a korlátozás mellett érvel, a szakszervezet vezetője, Michael Mertens szerint 80 halálos baleset lenne elkerülhető országosan a 130 km/órás limit bevezetésével.

Tény, hogy eddig kormányzati szinten szakértői szemszögből nincs megvizsgálva a kérdés, nincs olyan kutatási eredmény, ami igazolná a sebességkorlátozás vélt pozitív hatásait, pedig egy valós számokkal előálló jelentés nagyban segítené a döntést, maradjon-e a száguldás, vagy sem. A baleseti mutatók országok közötti összevetése alapján Németországban az általános sebességkorlátozás hiánya ellenére is biztonságosabbak az autópályák sok olyan országnál, ahol szigorú tempolimit van. A német autóipar színvonala nem kis részben annak is köszönhető, hogy autóiknak 200 felett is biztonságosan kell viselkedniük a mindennapokban. Nem lehet ócska futóművel, silány fékekkel kiszúrni a hazai vevők szemét, akik valóban kiaknázhatják az autók képességeit az Autobahnon.